Netgear WN 3000 RP WIFI Range Extender

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommy46

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen,

ik heb een draytak 2800 router, de wizard van de extender doorloop ik en vul alles precies hetzelfde in als op mijn router (128 bit) enz. Als ik het proces af wil ronden staat er dat ik verbinding heb maar met beperkte toegang, internet doet het dus niet. wie helpt?

installatie-handleiding
handleiding
Er staat duidelijk:
The Extender’s wireless network name (SSID) changes to your existing Wi-Fi network name, with _EXT at the end of the name.
For example:
Existing Wi-Fi network name: MyNetworkName
New Extender network name: MyNetworkName_EXT

Oftewel: Heb je nu een <jouworiginelewifinaam>_EXT draadloos netwerk extra erbij gekregen of niet? Indien niet, heb je het verkeerd gedaan, lijkt me.
Ook kan het zijn dat je normale wifi router niet bereikt kan worden door de extender, oftewel dat je de extender dichter bij je normale router moet zetten.

Overigens raad ik je aan (als je normale router ook zo'n WPS knop heeft) om alles te regelen via WPS ipv. via de wizard. Als je 'normale' wifi netwerk echter WEP is (heel slecht, want binnen 1 minuut te kraken), dan zit moet je die wizard gebruiken.

Tijs.

_EXT is erbij gekomen, WPS is niet aanwezig. als ik nu verbinding wil maken met de EXT maakt hij deze verbinding alleen dan komt er te staan internet met beperkte toegang?

Doe eens het volgende (zodra verbonden met het extender-netwerk):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all > ipconf.txt && notepad ipconf.txt

Geef de informatie die naar voren komt (het deel van de draadloze netwerkverbinding) én meldt ons hoe het 'normale' netwerk in elkaar steekt (bijv. welk LAN ip-adres de router heeft in het 'normale' netwerk etc.)

Tijs.

Wel íets: Je ziet dat je draadloze netwerkkaart een 169.254.x.x ip-adres aan zichzelf heeft toegewezen, oftewel dat er géén verbinding is via de extender met de Draytek router.

Dus óf (in de extender) staan de instellingen voor verbinding met de Draytek niet goed/werken niet óf de extender staat te ver van de Draytek om er verbinding mee te kunnen maken.
Ik zie zo snel geen andere mogelijke redenen.

Tijs.

de extender staat 2 meter van de router vandaan. zie mijn nieuwe afbeelding: 1.jpg

moet bij de 4 keys dezelfde code staan als bij de 4 keys in mijn router??

Kijk, heel algemeen gesteld moet de extender op dezelfde manier draadloos verbinding maken met de Draytek als elke laptop/pc zou doen.
Dus staat (afgezien van de netwerknaam en kanaalnummer) alles gelijk aan hoe het in de Draytek staat.

Dus ja, je moet dezelfde passphrase/key instellingen overnemen als die van het Draytek draadloze netwerk.

Tijs.

Overigens had (bij een juiste koppeling met het Draytek toestel) de vraag moeten komen of je dezelfde passphrase/keys wilt gebruiken als op de Draytek. Ik zie dat in jouw schermafdruk niet terug, dus ik zou vermoeden dat de verbinding met de Draytek niet correct is ingesteld /niet werkt in de extender (ergens ingesteld in step 1 t/m step 4).

Officieel (in de handleiding, maar daar uitgelegd/getoond met WPA/WPA2 ipv. WEP) lijkt het erop dat je voor het xxx_EXT netwerk een andere passphrase/key mag instellen dan die voor de verbinding met het Draytek netwerk nodig is.

Tijs.

3.jpg ik heb hierbij het wachtwoord ingevuld en vervolgens op generate gedrukt? van wat ik altijd invul om draadloos internet te krijgen, daarna kan ik inderdaad aanvinken dat dezelfde instellingen als op mijn router worden overgenomen. doe ik iets verkeerd of werkt het gewoon niet. waardeloos dit.

Dat is dus helemaal FOUT. Lees nog eens terug.
ik zou vermoeden dat de verbinding met de Draytek niet correct is ingesteld /niet werkt in de extender (ergens ingesteld in step 1 t/m step 4).
Oftewel: Je moet niet Generate klikken, maar braaf in Step 2 invullen hoe een normale laptop/pc contact zou leggen met de Draytek! Dus netjes de instellingen van de Draytek overnemen.
[128 bit encryptie én de keys 1 t/m 4.]

Tijs.

Mogelijk zou Generate ook werken (vooropgesteld dat de passphrase hetzelfde is als "wat ik altijd invul om draadloos internet te krijgen", maar dan moet in ieder geval de encryptie op 128 bit staan ingesteld.

Ik wijs je er nog een keer met klem op dat WEP encryptie NIET veilig is, dus de encryptie z.s.m. om te bouwen naar WPA of WPA2 of (als de Draytek geen WPA of WPA2 aankan) snel achter een andere router aan te gaan.

Heel jammer voor Nintendo DS-gebruikers, maar WEP is echt onveilig. Dus als je niet helemaal "in je eentje" midden op de hei woont zonder buren in een omtrek van 300 meter om je huis is WEP echt niet geschikt.

Tijs.

Probleem opgelost, router inderdaad van WEP naar wpa/wpa 2 omgezet, Passphrase ingevoerd bij de setup van de extender en klaar. bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan