Netgear WNDR3700 na Asus RT-AC87U

• Onderwerp starter Onderwerp starter TSAR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TSAR

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Onlangs verving ik mijn Netgear WNDR3700 door een Asus RT-AC87, waardoor ik toch iets beter WIFI bereik kreeg op de benedenverdieping.

Op de bovenverdieping is het een stuk minder en dacht dan ook om hier eventueel terug mijn Netgear in te schakelen.

Ik ben volledig leek hierin, dus vertel ik alvast wat ik tot dusver gedaan heb...

De Netgear heb ik via één van de vier LAN poorten aangesloten op het bedraad netwerk (die gekoppeld is aan de Assus). Met mijn laptop log ik mij aan op de wifi van de Asus, met de tablet op deze van de Netgear. Op beide toestellen heb ik internet. Wanneer ik op mijn laptop aanlog op de Asus router, dan zie ik mijn tablet tussen de "wired clients" staan.

Wat ik eigenlijk zou willen is dat dit één WIFI netwerk is, m.a.w. dat die Netgear hetzelfde uitzendt als de Asus (dus de functie van Repeater).

Kan dit (tuurlijk) en vooral hoe doe ik dat ?

PS
Hoe geraak ik trouwens op het configuratiescherm van mijn Netgear ??

Alvast bedankt voor de hulp !

In mijn zoektoch kwam ik "Draadloze herhaalfunctie" tegen en wou alvast dit eens proberen (hoewel ik eigenlijk liever de Netgear bedraad wou aansluiten op het netwerk).

Wat heb ik reeds gedaan :

- op de asus onder LAN-DHCP het mac-adres van de Netgear ingegeven en gekoppeld aan IP 192.168.1.3 (het adres dat ik dus wens toe te kennen aan de Netgear)...weet niet of dat eigenlijk moet...
- op de asus onder wireless-General gekozen voor kanaal 13 (dit eveneens gedaan op de Netgear, ergens gelezen dat dit moest hetzelfde zijn...)

- op de Netgear onder draadloze instellingen de beveiligingsopties op "Geen" gezet en de SSID's gelijk gezet aan deze van de asus (zowel van de 2.4 als de 5 band)