Netgear wnr3700 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmert26

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Wij hebben zojuist een nieuw netgear WNR3700 router gekocht, deze heeft 2 functies: 2,4GZH en de 5,0GHZ nou hebben wij een aantal laptop's thuis. Met 2 laptops van ongeveer 3 jaar oud, kunnen wij op beide functies erin komen, alleen beschikken wij ook over een oudere laptop, als ik met deze laptop netwerken zoek, vindt ik alleen de 2,4GHZ functie, mijn 2 vragen zijn: Kan het zijn dat de laptop te oud is om de 5,0 GHZ functie te vinden, en mijn 2e vraag is, waarom kan de laptop niet met de 2,4GHZ functie verbinden, hij blijft maar laden

alvast bedankt.
mvg Tim

Kan het zijn dat de laptop te oud is om de 5,0 GHZ functie te vinden, en mijn 2e vraag is, waarom kan de laptop niet met de 2,4GHZ functie verbinden, hij blijft maar laden
Ja de laptop kan inderdaad te oud zijn. Vroeger werd er alleen 2.4GHz gebruikt (IEEE 802.11b/g). Tegenwoordig 5GHz voor het IEEE 802.11a protocol. Waarschijnlijk kan de router niet meer omgaan met de oude staandaarden van IEEE 802.11b/g en krijg je geen verbinding, maar dit zou ik niet zeker weten.

4 weken geleden net een nieuw router gekregen van ziggo, omdat ons oude router de snelheid niet aankon, het 5ghz netwerk heeft trouwens een slechte sterke, als ik boven zit is het internet al voor de helft minder sterk terwijl het g(2,4) nog steeds uitstekende sterkte heeft:S

bedankt voor je reactie :)
gr tim

4 weken geleden net een nieuw router gekregen van ziggo, omdat ons oude router de snelheid niet aankon, het 5ghz netwerk heeft trouwens een slechte sterke, als ik boven zit is het internet al voor de helft minder sterk terwijl het g(2,4) nog steeds uitstekende sterkte heeft:S

bedankt voor je reactie :)
gr tim

Zou echt niet uit moeten maken, misschien zou 5ghz alleen maar beter moeten zijn.

problemen zijn zo goed als opgelost, het bleek dat de oudste laptop het wpa2 niet aankon maar wel wpa :-) het N netwerk is wel sneller maar heeft gelijk of iets mindere signaalsterkte.

bedankt voor de reacties :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan