netmeeting niet werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jhonnybos

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2003
Berichten
267
Hoi mijn ma heft een 1300 mhz van amd
en ze heeft er net op mijn advies winxp opgezet want ik vind winxp stabieler.
maar nu heeft ze ook een webcam gekocht en wil ze met netmeeting doen. maar ze kan geen verbinding maken met anderen.. ze zeggen op msn tegen haar dat dat aan winxp ligt maar volgens mij is dat onzin .... en ze vergeet ook dat ik er een router tussen heb:D

duzz ze zeggen dat ze win98 moet nemen en dat het dan allemaal werkt:D

maar mijn vraag is duz is het waar dat het aan winxp ligt:confused:
 
Laatst bewerkt:
Als je kijk naar de netwerk-protocollen en de technieken die gebruikt worden om netmeeting tot stand te brengen is het onzin dat het aan windows xp zou liggen. Wel zou kunnen (hoewel ook zeer onwaarschijnlijk) dat niet alle netmeeting versies hetzelfde zijn.

Ik jou geval zou ik het eerder zoeken in de richting van de router. Vergeet ook niet de poort (80, 8080 en netmeeting poorten) open te zetten naar de PC.

Windows word veel afgekraakt en xp al helemaal, maar ik denk niet dat het hieraan ligt omdat protocollen algemeen ondersteunt worden op het internet door verschillende programma's.

Hopelijk ben je hiermee geholpen.
 
ja ok maar ik heb een router die iri is en weet niet presie hoe dat werkt met dat poorten in die router .. oftewel ik krijg ze niet open:confused:
 
Probeer eens verbinding te maken via het iop-adres. Deze dient de ander op te vragen door Netmeeting op te starten en te klikken op het menu Help. Daar de laatste optie (Over... of zoiets) alwaar het eigen ip-adres verschijnt. Deze moet je dan bij jou in de adresbalk (waar normaal de naam in komt) invullen van degene waar je contact mee wil maken.
De uitkleg is ook te vinden in de help van Netmeeting.
 
Deze poorten moet je doormappen voor netmeeting.

* 522
* 389
* 1503
* 1720
* 1731

Op bijgevoegd plaatje kun je zien hoe het met bijvoorbeeld winroute moet.
Gewoon invullen die hap en dan zou het moeten werken.

Succes :)
 
het plaatje nog een keer..
nt_poort.gif
 
Ja bedankt maar ik weet ng steeds niet want ik heb een heel andere router waar ik het in moet vullen .....


ik heb twee dingen trigger en incoming ports

waar moet ik het invullen bij trigger of incoming ports:confused:
 
Je kunt toch gaan proberen?
Als het een niet werkt is het wel het ander.

Incoming ports my guess
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan