netmeeting

Status
Niet open voor verdere reacties.

xp boy

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2002
Berichten
379
telken als ik netmeeting op start krijg ik het bericht kan de adressenlijstserver niet vinden en als ik iemands ip adres invoer krijg ik de persoon die u hebt gebeld kan geen netmeeting ontvangen
weet iemand hoe dit komt
 
info vanaf de digi snelweg!? Als het aan Microsoft ligt, is Messenger het helemaal. Toch hoor ik regelmatig van XP-gebruikers dat het toch wel erg jammer is dat het vertrouwde communicatieprogramma NetMeeting niet in Windows XP is opgenomen. Dat is niet helemaal waar. Toegegeven, NetMeeting is op het eerste gezicht nergens te bekennen. De makers van Windows Messenger waren kennelijk zo trots op hun product, dat zij het XP-ontwikkelteam de opdracht hebben gegeven om NetMeeting te verbergen. Voor u vormt deze beslissing natuurlijk geen enkel probleem. U klikt namelijk simpelweg op Start, Uitvoeren en typt Conf.exe. NetMeeting verschijnt in vol ornaat. Bent u nog niet bekend met NetMeeting? Doe dan geen moeite en ga direct aan de slag met Windows Messenger. Ergens hebben de makers van Messenger wel gelijk. NetMeeting is achterhaald.

Netmeeting onder XP werkt wel, alleen moet je als eerste zorgen dat je de poort die netmeeting gebruikt open staat. Dus je moet zorgen dat de poort niet beveiligd is door een firewall. Je kan dan nl. wel iemand uitnodigen voor een videogesprek, maar dit kan niet omgekeerd.
Een virusscanner kan, maar hoeft dus niet, netmeetingverkeer blokkeren. Een virusscanner en een firewall herkennen nl. niet of er via de poorten 'goed' of 'kwaad' verkeer de computer binnenkomt. misschien heb je er wat aan?!?
 
ik heb mn fire wall uitgezet en toen deed ie het opeens wel maar als ik hem weer aanzet dan doet ie het niet meer weet je mischien ook hoe dit komt?
 
denk dat het antwoord in het laatste gedeelte staat van het antwoord hiervoor !!?
 
hoe kan ik er dan voor zorgen dat die poort niet meer beveiligd is dan?
 
Zo iets ?


Ha Tee Tee Pee dubbelepunt slash slash Wee Wee Wee punt Dee Dee UU Gee punt Oh Er Gee slash netbijeenkomst underscore vuurmuur punt Haa Tee Em El

:evil:


Sorry hoor, ik kon mezelf niet meer bedwingen :confused:
 
De volgende poorten hebben toegang nodig:
389, 522, 1503, 1720, and 1731.

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan