Netsignaal uitval

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gimli

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2001
Telkens als ik m'n computer aanzet, heb ik verbinding met internet.
Maar dit duurt maar een tijdje, en dan is elke oproep van Outlook of het Net veranderd in een pagina, die niet beschikbaar is.

Als ik de computer opstart gebeurt er steeds hetzelfde.

Laatst was ik in Outlook de post aan 't lezen, en bij 't schrijven van een antwoord bleek de verbinding alweer weggevallen.

Ik heb met Adaware gescanned, maar '''t euvel" blijft zich herhalen.
Een poosje de modem uitgezet, maar dit hielp ook niet.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Heb je de netwerkkaart al eens vernieuwd?: Om dit te controleren klik (voor Windows95/98/98SE/ME) op start - uitvoeren, typ hier WINIPCFG en klik op Ok. Klik hier op alles vrijgeven en vervolgens op alles vernieuwen.
Voor WindowsNT/2000/XP ga naar start - uitvoeren, typ hier CMD en klik op Ok. In het zwarte DOSscherm typen IPCONFIG /RELEASE gevolgt door enter. En vervolgens typen IPCONFIG /RENEW gevolgd door enter.

Virusvrij? Al contact met je provider opgenomen? Je kan overwegen een Hijack This Logje te plaatsen, je weet maar nooit: Lees het begin van dit topic eens door en voer het uit: -->Helpmij tegen spyware offensief<-- Mocht na gebruik van AdAware en/of Spybot het probleem blijven plaats dan ALDAAR ook een Hijack This Log, staat allemaal beschreven hoe je een en ander moet gebruiken, experts helpen je vervolgens verder.

Als ik het IP adres vernieuw met winipcfg gaat alles zoals 't moet.
Toch had ik vorige week de melding: Winipcfg failed
Adeptor wordt vernieuwd.

Maar 't is zo'n rare ervaring om bij 't beantwoorden van de email al geen aansluiting meer te hebben.
Opnieuw opstarten helpt dan wel, maar als de netwerk kaart versleten zou zijn, hoe kan die dan nog verbinding tot stand brengen?

:rolleyes:

Dit probleem heb ik ook eens gehad, de oorzaak was een ongewenste inbelverbinding, misschien bij jou ook.

ga naar extra > internet opties > tabblad inbelverbinding.

Dit vak moet leeg zijn, als hier een inbelverbinding staat moet je hem verwijderen.

groetjes speedtouch

ga naar extra > internet opties >

helaas kan ik 't volgende tabblad niet vinden...

tabblad inbelverbinding.

:(

Is tabblad Verbindingen, dat moet leeg zijn, of als er nog een inbelmodem inzit, dan moet aangevinkt zijn, nooit een verbindingen kiezen.

Dit tabblad is leeg. Maar de verbinding met internet blijft maar een bepaalde tijd na opstarten aanwezig.
:(

Heb je nou al op spyware en virussen gecheckt zoals eerder gemeld? Wat is je provider, dan kan je daar nog kijken of de instellingen wel goed staan.

Adaware en Spyware heb ik geïnstalleerd.
Een virusscan ben ik mee bezig, maar m'n hooiberg komt steeds meer met naalden tevoorschijn.:rolleyes:

En ik ben toch al zo gevoelig voor hooikoorts.:D

M'n provider? Ben ik echt snugger als ik mail.home.nl
noem? :8-0:

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het @home is: hier *klik* kan je één en ander nakijken. Maar als je problemen hebt met je verbinding kan je beter morgen even bellen, misschien is je modem/netwerkkaart niet goed/stuk.

Ojee , een virussxzcan van Northon Utilities.

c:\WINDOWS\SYSTEM\svchhhost.exe is geïnfecteerd met Backdoor.Trojan
c:\WINDOWS\SYSTEM\Mstask32.exe is geïnfecteerd met Backdoor.SDBot.Gen
e:\CDRW4\HOME\IdGamma\stuff\glquake_1.13a.exe is geïnfecteerd met W32.Cabanas
e:\CDRW4\DRIVER\NVidia TNT-GeForce Family\Nvfsvm.exe is geïnfecteerd met W32.Cabanas

Computer verkouden,dus.:(

Bedankt voor de hint!:)

Kan dat nou! :eek: Update je Norton nog wel?

Scan nog eens in veilige modus. Bij het opstarten van je pc meteen op F8 achter elkaar blijven drukken, vervolgens krijg je een menu op je scherm en daar kan je kiezen voor veilige modus en zet je system Restore van tevoren uit en na de scan weer aan uit als je XP draait. Rechtsklik op Mijn Computer en kies Eigenschappen, tabblad System Restore en aldaar System Restore (Systeemherstel) uitvinken.

Laatst bewerkt:
Hier draait @home prima, dus ik denk toch dat je iets engs te pakken hebt :eek:

Ik heb Firewall & Virusscan van de computer gehaald omdat 't systeem zo langzaam draaide.
Met dien tegevolgen.:confused:

De Scan was van Norton op Internet.
Norton Utilities draait niet op m'n Windows98.
Nu heb ik met McCaffee een Virusscan gedaan, maar die kan niks vinden.
Maar los daarvan, hoe haal ik die liegebeesten weer van m'n computer?

Laatst bewerkt:
Gepikt van Buffy. :)

1. Ga naar deze site: http://housecall.trendmicro.com/
2. Klik op "Scan Now. It's Free!".
3. Selecteer de plaats waar je je bevindt ("Netherlands", veronderstel ik) en klik op de knop "Go".
4. Ga akkoord met het downloaden van de engine.
5. Vink "Deze computer" aan, zodat ook in alle andere vakjes daaronder een vinkje verschijnt.
6. Zet ook een vinkje voor "Auto Herstel".
7. Klik "Scan".

Panda is trouwens ook goed: http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm

Lees het begin van dit topic eens door wat betreft die andere zooi en voer het uit: -->Helpmij tegen spyware offensief<-- Mocht na gebruik van AdAware en/of Spybot het probleem blijven plaats dan ALDAAR ook een Hijack This Log, staat allemaal beschreven hoe je een en ander moet gebruiken, experts helpen je vervolgens verder.

Ik heb van McCaffee een update van 't net geplukt.
Deze kon het =>BKDR_HARMYD.J <= niet vinden.\
Wel een =>NVFSVM.EXE<= bestand en verwijderd.

Symantec gaf als remedie een =>svchhhost.exe <= uit 't register te verwijderen.

Pff...zit dan toch weer een uur of zes te liegebeesten.
Hopen dat 't nu verdwenen is.

:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan