netsnoer laptop defect

Status
Niet open voor verdere reacties.

Priona

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2005
Zoals de titel zegt, is het snoer van mijn laptop defect. Zo net bij 'het kastje' van het snoer scheurt het snoer.
Kan ik een universeel snoer (online) kopen? Welke specificaties zijn belangrijk? Tips voor winkel ook welkom.
Dank,

Als het geen "gegoten" kastje is, maar één die je kan openschroeven, is inkorten wellicht een snellere en in ieder geval een goedkopere oplossing.

wow, das snel ;-)

microstar MD41877
Ik heb niet de indruk dat ik 'm kan openschroeven.Dank,

rond kloppen met een hamertje gaat de lijm los snoertje inkorten weer vast lijmen met sec. lijm en even goed op elkaar drukken.
Of enige tyrabs er om heen tot de lijm droog is werkt prima, heb ik zelf ook gedaan.

Laatst bewerkt:
ff verder gekeken: onder de rubbervoetjes is ie open te schroeven. Alleen zit na zo'n 2 à 3 cm na de breuk zo'n rond geval in het snoer. Sorrie, ik weet de juiste termen hiervan dus niet. :-(
Voor de duidelijkheid, de breuk zit direct na het kastje, in het brede ronde flexibele deel waar het snoer uit komt. Daar steken losse draadjes uit. Een paar centimeren daarna zit dat ronde geval in het snoer.
SJJ: dank voor je reactie. Alleen kan ik hier niet zo goed mee uit de voeten. Zal er wel mee te maken hebben dat ik dit niet eerder bij de hand heb gehad.
Tips zijn welkom, maken of nieuwe kopen?
Dank!

Je bedoeld het kabel tuletje dat kun je als je een beetje handig bent door boren, nadat je de kabel hebt afgeknipt.
Dan weer door het tuletje prutsen, en als het zonder tule kan monteer je hem zonder.
Doe na het solderen van de draden even een trekbandje aan de binnen kant zodat de bedrading er niet uitgetrokken kan worden.

Goed, ik snap dat ik aan het knutselen ga. Hoop dat ik met tape en tyraps een end kom.
Voor het geval van niet: kan ik dan een dergelijk netsnoer van dit type kopen?

To be continued....

Stel dat het zo ver komt dat ik een nieuw snoer ga kopen. Op huidig snoer staat DC uitput 19 Volt, 6.32 Ampere. Moet ander snoer exact dezelfde output hebben, of moet de output in een bredere 'range' vallen? Ik heb bijvoorbeeld nog een netsnoer liggen met adapter output 15V - 4 A liggen. Durf ik niet zo te gebruiken of kan dat wel?
Dank!

Pas op als je nu 19 volt hebt moet je die weer aanschaffen het vermogen dus Amp.
mag meer zijn is niet erg kun je de voeding zwaarder belasten maar minder vermogen zou ik niet doen.

missie geslaagd

met schroevedraaier, mes en ducktape kom je een heel end. ;-)
snoer lijkt voor nu prima te werken, bedankt voor alle tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan