Netstat

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacobba

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2000
Hoi,

Op aanraden van m'n provider moet ik via->uitvoeren_>command C:\netstat -a uitvoeren.
Helaas lukt dat niet omdat ik telkens de volgende melding krijg;Netstat wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.
Iemand enig idee hoe ik dit oplos. Het is tamelijk belangrijk omdat het gaat om een gigantisch hoog MB-verbruik.
Bedankt !!

je moet "net start -a" kiezen
of jij hebt een type foud gemaakt of jouw provijder

Hai,

Ja was het maar waar, dat werkt dus ook niet. Ik krijg dezelfde melding. had het trouwens al bij iemand anders uitgeprobeerd en daar werkte het perfect.
Wel bedankt voor het meedenken hoor.

Netstat staat in c:\windows en is niet altijd aanwezig. Met statstat krijg je een hele lijst van connectie's waar je waarschijnlijk toch niets mee kunt.

(vermeld de windowsversie eens)

Download adaware (http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/) eens, installeer deze en start het programma. Boven de knop Start vind je een link "check for updates now" klik daarop en volg de aanwijzingen. Als de laatste update geïnstalleerd is klik je op start.

Adaware controleert je PC op spyware. Spyware veroorzaakt vaak dataverkeer die niet te herleiden is.

Ik draai XP-Pro. Dat downloaden ga ik morgen doen.
Dat het waarschijnlijk zo is dat ik met de resultaten van netstat niks kan maakt mij niet uit. Waar het mij om gaat is dat ik deze opdracht van m'n provider heb gekregen en die dus ook maar gewoon wil uitvoeren.
Bedankt en tot morgen.

in xp pro zou netstat wel moeten zitten. als je toch nog een poging wilt wagen (hoewel je er inderdaad waarschijnlijk weinig aan kan zien):

Sluit alle programma's die op dat moment wat met internet (kunnen) doen, zoals Internet Explorer, Email programma's en Chatprogramma's.

Ga naar Start > Uitvoeren

type daar in

cmd

en click op OK

voer daar het commando

netstat -a

in.
Wat je ook kunt gebruiken is

netstat -a > C:\netstat.txt

dan wordt de output van het commando naar het bestand C:\netstat.txt geschreven zodat je dat op je gemak kan bekijken.

Volg verder het advies van Tibor op adaware te downloaden en kijk of je geen filesharing programma's hebt die constant draaien (kazaa kan bijvoorbeeld voor erg veel verkeer zorgen als iemand je mp3tjes aan het downloaden is).

Na de scan met adaware zou je eens in dit topic je hijackthis log kunnen plaatsen:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=125554
om er achter te komen of er nog wat achter is gebleven (uitleg over hijackthis staat in dat topic)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan