netsupport vraagje

• Onderwerp starter Onderwerp starter adje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

adje

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Hallo,

Ik probeer op afstand de pc van mijn zuster over te nemen i.v.m. hulp enzo (hoef ik niet elke naar haar toe...)
ik gebruik hiervoor het proggie netsupport,ik heb bij mezelf het proggie geinstalleerd,en uiteraard bij mijn zuster de clientversie van netsupport.

Alles gaat goed behalve dat hij de pc van mijn zuster niet kan vinden,als het goed is kom ik op poort 5900 bij haar binnen,maar die zit zeer waarschijnlijk dicht,hoe kan ik gemakkelijk deze poort open gooien bij haar,met als doel dat ik dus wel op haar pc kan komen.
Of is er behalve netsupport een nog makkelijker (Jip en Janneke proggie...) te verkrijgen wat ook simpel werkt..
Alle opties zijn welkom,maar het liefst zet ik gewoon haar poort open voor de toegang van mij naar haar...
Zij maakt gebruik van een wirless internetverbinding met een sitecom type wl-114 naar haar laptop

BVD AVDH

Laatst bewerkt:
In haar router zalpoort 5900 open gezet moeten worden.
en als ze ook nog een fireewal gebruikt zal daar ook de poort open moeten staan.

Netsupport ken ik niet maar vnc is ook makkelijk.
Zelf gebruik ik remote administrator is niet gratis, vnc wel.

Geplaatst door adje
en uiteraard bij mijn zuster de clientversie van netsupport.

Op een over te nemen pc moet de server geinstalleerd worden, en op een pc die een andere overneemt de client.

VNC is een beter alternatief denk ik. Als je dat op haar pc installeert (en de service installeert, anders draait het programma niet) kan je haar pc ook via internet explorer overnemen met http://haaripadres:5800. Zet in haar router poort 5800 en 5900 open.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan