• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Netto Contante Waarde (Jaar/Maand)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenmuis

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2012
Beste Alle,

Ik heb een vraag, ik probeer een cashflow overzicht te maken, zowel in jaren als in maanden. Als ik echter de contante waarde uitreken. Per jaar, alsmede per maand komen de bedragen niet overeen. Dit terwijl ik de verdiconteringsvoet (jaarlijkse) gewoon door 12 deel.

Kan iemand mij helpen?

Zie bijgaand de probleemstelling. Bekijk bijlage Cashflow.xlsxBekijk bijlage Cashflow.xlsx

je vergelijkt appelen met peren, wat wil je bereiken en denk eerst eens na voor je verdisconteert, of wat je denkt ook met de werkelijkheid overeenstemt.

Ik wil weten hoe de jaarlijkse Contante Waarde is opgebouw ten aanzien van de maandelijkse Contante Waarde. Daarvoor gebruik ik een interne rendement eis van 7%

en in mensentaal ?
hoe verhoudt een maandelijkse cashflow zich tot een eenmalige transactie in het begin of het einde van het jaar ?
Want wat deed je tot nogtoe met je jaarlijkse transactie ? Niets dacht ik.
je maandelijks rentepercentage neem je als 7%/12, juister is macht(1+7%;1/12)-1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan