• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Netto doorlooptijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

BerDie13

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 apr 2015
Hallo,

Het duizelt me even... Ik heb een starttijd en een eindtijd en nu wil ik de netto doorlooptijd berekenen. Ik heb 3 formules gevonden maar er is er geen met het gewenste resultaat. Als bijlage de sheet waarmee ik werk en daarin heb ik de drie gevonden formules verwerkt.
We willen rekening houden met:
- Weekenden en feestdagen.
- Start werkdag en einde werkdag (vooralsnog heb ik dit op 0:00 resp. 24:00 uur gezet).

Wie durft de uitdaging aan :)

Mvg,
Bert

Bekijk bijlage Doorlooptijden.xlsx

Is het niet een beetje tegenstrijdig als de begin of eindtijd in het weekend ligt maar je wilt het weekend niet meetellen??

Is het niet een beetje tegenstrijdig als de begin of eindtijd in het weekend ligt maar je wilt het weekend niet meetellen??

Hoi Popipipo,
Dank je voor je reactie en een terechte opmerking!
Incidenteel wordt er in een weekend gewerkt maar die tijden willen ze vanuit de business niet meenemen in de rapportage omdat dit te variabel is.
Mvg,
Bert

Als je de datum /tijd aan past zodat deze niet in weekend/feestdag valt voldoet formule1 volgens mij
dus ipv
za 11-4-2015 16:00:00
za 11-4-2015 00:00:00

Misschien is dit iets:
Aantal uren = 24 * (NETWORKDAYS(Start, Stop, tabelVakanties) - UrenVoorStart - UrenNaStop)
waarbij
UrenVoorStart = Start - INT(Start)
UrenNaStop = 1 - ( Stop - INT(Stop) )
De controle die je nog wel moet doen is dat Stop>Start moet zijn.

Dank je wel voor jullie input... ik ga ermee aan de slag. :thumb:

Laat het nog even weten als je de formules hebt gevonden waarbij Start werkdag en einde werkdag niet 0:00 resp. 24:00 uur zijn.

@BerDie13,
Ben je al aan de slag gegaan ?
En welke oplossing is het geworden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan