• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Netto tijdsduur berekenen met uitzondering

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterdun

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Goedemiddag allemaal,

Ik wil in een planning een netto tijdsduur berekenen. Dit wil zeggen dat ik twee tijdsnotaties van elkaar wil aftrekken of optellen en vervolgens op een nieuw tijdstip uit wil komen en een aantal pauze's mee wil rekenen. In bijgevoegd bestand staan 2 formule's over hoe ik dit wil doen. Weet iemand hoe ik deze voorwaarden kan scheppen?

Alvast bedankt!

Gr.
Wouter

Bijlagen

Beste wouterdun ;)

In uw geval deze formule in F12 :

=F8+F9+(Q5-P5)+(Q6-P6)+(Q7-P7)

Groetjes Danny. :thumb:

Hallo Danny,

Helaas ben ik niet op zoek naar dit antwoord. Als ik met jouw formule een tijdstip kies dat begint om 10:15, rekent hij de pauze van 09:45 - 10:00 nog steeds mee, snap je?
Dus eigenlijk welk tijdstip ik kies, de formule moet zelf kunnen bedenken of bij deze tijdstippen de pauze ook van toepassing is.
Ik hoop dat je er nog 1 weet.
Eerst bedankt in ieder geval!

Gr.
Wouter

Hallo Wouter,

Met een paar hulp kolommen ben ik tot dit resultaat gekomen.

Bijlagen

Hallo 'popipipo',

De oplossing van jou werkt zeker.
Alleen heb ik nog een paar kanttekeningen. Nu staan er verwijzingen in de hulpkolommen naar de invoerkolommen. Als ik nu een hele rij orders onder elkaar heb staan, dan kan deze formule niet meer gebruiktw orden, dus het zou wel in 1 formule moeten staan, anders kan ik het niet op grotere schaal gebruiken voor een planning.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Gr.
Wouter

Post eens een xls bestandje in je gebruikte layout, ca 5 werknemers is voldoende

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan