NetvOS, virtual operating shell

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeoaprM95

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2013
Hallo mensen,

Al enige tijd ben ik bezig om een soort shell replacement voor Windows te programmeren. Het is niet te bedoeling dat deze werkelijk alle functies van Windows zal overnemen, maar eerder een mooie interface te bieden die aansluit bij het gevoel en de stijl van Windows 8. Met NetvOS is het mogelijk zowel je gewone desktop programma te openen als ook de applicaties die verkrijgbaar zijn via de NetvOS AppPlace. De programma interface is geheel in het Engels. Ik ben heel benieuwd wat jullie van NetvOS vinden, ik hoor graag op en aanmerkingen! Ook zijn bug-reports welkom.

Minimum vereisten:

Windows XP of beter
Microsoft .NET Framework 4.0

NetvOS is getest op resoluties van 1920x1080 (16:9 verhouding) en 1280x1024 (4:3)
Het kan gebeuren dat op andere resoluties controls niet op de juiste plaats staan.

Resoluties kleiner dan 1024x768 worden niet officieel ondersteund!

Laatste versie:
0.7.46.28913

Download hier de laatste versie: http://www.netvos.bugs3.com/download/nvosalphaprefour.zip

features:
Maakt (meerdere) accounts, slaat deze op als TDEA versleutelde *.dat bestanden
Stel je eigen 'Platform' samen, herschik tiles
Download apps van 'AppPlace'
Vergrendelingsscherm

en nog veel meer :)

known bugs:
Een aantal elementen hebben per ongeluk de verkeerde grootte

29-9-2013 12-41-54.jpg29-9-2013 12-42-05.jpg29-9-2013 12-42-21.png

Laatst bewerkt:
Leuk bedacht! Zal hem eens gaan testen. Hoop dat hij werkt op mijn laptop met Windows 7 en 1024 X 768!

Succes verder!!!!

Hi markpc! Ik heb voor soort 'safemode' in het programma gebouwd die aangaat zodra de hoogte van het beeldscherm minder dan 800 pixels hoog is. Dus als alles goed is zal NetvOS er nog heel aardig uitzien op jouw pc :D

Dus als alles goed is zal NetvOS er nog heel aardig uitzien op jouw pc :D

Dat is erg mooi! Ga hem overmorgen testen.....
Het ontwerp is leuk bedacht, zie ik op de screenshots!!!!

Ga zo door!

Laatst bewerkt:
Hallo,

Heb het programma getest! Tjonge, wat is dit programma mooi geprogrammeerd! Dikke 10! :thumb:

Ben een klein bugje tegen gekomen (zie schermafbeelding). Deze foutmelding verscheen toen ik de app power options installeerde. De app was daarna wel gewoon geinstalleerd.
fout.PNG

Nog een bug:

Toen ik een paar apps pinde werd het een rommeltje; ik kon het niet weer goed zetten want de edit knop was niet te bereiken. Dit komt vast door mijn schermresolutie (zie schermafbeelding).

fout2.PNG

Ga hem de komende dagen nog iets beter testen, maar de meeste dingen heb ik nu wel getest.

Veel succes verder met het programma!

Laatst bewerkt:
Hi markpc,
Bedankt voor je feedback! Stom dat je een foutmelding kreeg. Het lijkt erop (en het is ook niet de eerste keer dat ik deze zie) dat een commando genaamd Shell.Unzip niet wordt ondersteund, maar blijkbaar wordt de app dus wel geinstalleerd... Ik zal eens kijken wat ik hier verder nog aan kan doen. Dat het een beetje een rommeltje is geworden in Platform ligt niet aan jouw schermresolutie. In deze release heb ik een foutje gemaakt waardoor alle tiles veel te groot zijn geworden. Ik zal binnenkort een betere versie uploaden!

Mooi dat je een nieuwe versie van je programma gaat maken. Veel succes ermee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan