Netwekprinter installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
hallo mensen,

ik heb de opstelling als volgt:

PC > Switch > Router
Printer > Switch > Router
Laptop draadloos > Router

nu is mijn vraag hoe moet ik precies de netwerkprinter installeren zodat de PC en de Laptop beide kunnen printen?

moet ik dan bij de installatie lokale printer kiezen en een poort toewijzen? of moet ik netwerkprinter selecteren?

mvg mij.

Printer aanzetten. Selecteer netwerkprinter. Er zal gezocht worden naar de printer en deze krijgt een eigen IP-adres.

Mijn HP 6500 wireless heb ik aangemeld op de router en daarna als netwerkprinter op de systemen geïnstalleerd.
De printer heeft een vast IP-adres.

ik heb ook een hp 6500 maar dan de CB815A versie. deze is niet draadloos.

hoe heb je jou printer aangemeld op de router?

ik zal kijken of hij automatisch gedetecteerd word.

Mijn printer is draadloos aangemeld op de router, via het netwerkwizardje in het menu van de printer zelf.

Onder Windows 7 doe ik dan:
Start-> Apparaten en Printers
Een printer toevoegen -> netwerkprinter
Dan komt de printer vanzelf in het lijstje te staan, aanklikken en dan volgende, en de printer wordt vanzelf geïnstalleerd.
En om te testen pak ik altijd een leeg Word bestand en print dat, kost tenminste geen inkt :p

De HP bij jou zit via een UTP kabel neem ik aan ?

Laatst bewerkt:
jah ik moet hem installeren op een winxp(pc) en een win7(laptop)

printer is aangesloten met kabel dus utp jah.

Ik ga naar het configuratiemenu en kies voor optie 8 (Netwerkinstallatie) daarna heb ik optie 4 (Wizard Draadloze inst.) uitgevoerd.
Met de kabel kan het ietsje anders zijn. Wellicht dat je de printer alleen maar een vast IP hoeft te geven in de router. Probeer dat eens zou ik zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan