netwerk 1 richting

Status
Niet open voor verdere reacties.

appieb

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2004
Hallo, wie kan mij een eindje op weg helpen:
Ik heb een vaste pc en een laptop, ik heb adsl en ik draai met xp-home. Ik ben inmiddels zover dat ik op mijn vaste pc de gedeelde handel van mijn laptop kan openen ****a. Andersom lukt dat nog niet. Wel zie ik de schijven die ik gedeeld heb op de netwerklokatie alleen als ik m open krijg ik de volgende foutmelding: zie printscreen.

De computers zijn als volgt verbonden:

router naar vaste pc > router laptop dmv utp kabel, dus eigenlijk verbonden via internet.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk omschreven heb en dat iemand me wat verder kan helpen.

Alvast giga bedankt.

Bijlagen

• netwerkje.jpg
    netwerkje.jpg
    67,4 KB · Weergaven: 50
Ik begrijp niet zo goed hoe je netwerkje in elkaar zit?

Meestal is eenrichtingsverkeer in een netwerk een zaak van en firewall of rechten. Zorg er voor dat je de firewall goed instelt, of test de vaste pc zonder firewall. Zorg ook dat je op de vaste pc hetzelfde account hebt aangemaakt als op de laptop, en geef dat administrator rechten. Vink voor de zekerheid eenvoudig delen van bestanden uit.

Mijn netwerk is eigenlijk heel simpel. ik heb eigenlijk gewoon een internetlijntje tussen de pc's. dus 1 vaste pc en een laptop. daartussen zit natuurlijk een router en een modem op beide pc's heb ik zo dus internet en met zo'n netwerkwizard gepoogd een netwerkje te maken.
ik kan dus vanuit de hoofd pc de gedeelde bestanden van mijn laptop wel zien maar andersom niet. wel kan ik inmiddels vanaf mijn laptop de printer die op de hoofd pc zit gebruiken. ik heb alle firewalls uitgedaan (windows firewall en zone alarm) en ook mijn virusscanner (norton antivirus 2004). Dat is overigen niet wenselijk natuurlijk.

greetzz

Ab

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan