Netwerk aanleg vraagje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ziza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ziza

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2005
Hoi,

wanneer ik een netwerk tussen 2 computers wil aanleggen is het dan gewoon een kwestie van een switcher op mijn modem aansluiten en vervolgens daar vandaan netwerkkabels naar de computers aanlegen?

Misschien kan iemand mij dit laten zien in een schemaatje of zo.

MvrGr.

Heb je wel een modem met een ingebouwde router? Anders ga je volgens mij geen internet krijgen. De switch laat wel computers met elkaar praten maar verdeeld niet de internetaansluiting.

Geplaatst door Sidi
Heb je wel een modem met een ingebouwde router? Anders ga je volgens mij geen internet krijgen. De switch laat wel computers met elkaar praten maar verdeeld niet de internetaansluiting.

Ik heb een Speedtouch ethernetmodem, volgens mij zonder router. Heb ik in dit geval dan aan een router genoeg?

Geplaatst door Sidi
Welke Speedtouch heb je?

Speedtouch 500 series Multi-user UPnP, en volgens de specificaties zit er een router in voor gebruik met LAN etc.

Laatst bewerkt:
Dan zul je waarschijnlijk niet zoveel problemen hebben. Sluit de pc's aan op de switch en de switch op de modem. In principe kun je de netwerkinstellingen gewoon op "automatisch"laten staan. Indien bij de pc waar je nu mee met internet verbonden bent, andere instellingen heeft dan "automatisch", dan heb je kans dat je de 2e pc handmatig zult moeten instellen maar dat zien we dan wel weer.

Geplaatst door Sidi
Dan zul je waarschijnlijk niet zoveel problemen hebben. Sluit de pc's aan op de switch en de switch op de modem. In principe kun je de netwerkinstellingen gewoon op "automatisch"laten staan. Indien bij de pc waar je nu mee met internet verbonden bent, andere instellingen heeft dan "automatisch", dan heb je kans dat je de 2e pc handmatig zult moeten instellen maar dat zien we dan wel weer.

Okay, bedankt verder:thumb:

MvrGr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan