Netwerk aanleggen basischool.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bilaman

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Hallo.

Wij hebben op school voor het vak informatica een opdracht gekregen waarbij we een netwerk moeten aanleggen.
Maar we weten niet precies wat het netwerk allemaal nodig heeft en wat we ervoor moeten kopen. Daarom hoopte we op jullie hulp:
Dit zijn gegevens die wij hebben:

- De school heeft 523 leerlingen
- er is een bekabeld netwerk aanwezig op de school.
- 16 lokalen + 1 OLC (openleercentrum)
- Er zijn al 34 pc's
- In totaal moeten er 48 pc's komen, dus 14 erbij kopen.

Wij weten niet zo goed wat er voor het netwerk nodig is, en hoe we dit moeten aanleggen.
Ik hoop dat jullie/u dit aan mij kunt uitleggen.

Alvast bedankt.
Vriendelijke groet Maarten.

Netwerk

Hallo mario..

Jammer dat je het niet uit wilt leggen.
Dan moet ik maar proberen om er anders achter te komen.

groeten

Ik wil wel maar ik dan verwacht ik wel enige eigen initiatief en dat zie ik uit je startpost totaal niet en ik denk daar vele met mij er zo over denken.

netwerk

Hallo

oke mario, nou dan komt het misschien helemaal verkeerd over, want ik wil wel degelijk initiatief tonen hoor :D
Hoe bedoelt u dan, wat moet ik dan doen?

Groetjes

Jullie hebben informatica (daar zul je ook wel een mininetwerk hebben) en op school is er ook een netwerk.

Lijkt mij de ideale plek om te beginnen met inventariseren.

Wat denk je zelf allemaal nodig te zijn?

netwerk

hee mario

de pc's op de school zitten al op een bekabeld netwerk, deze zijn op een server aangesloten via een switch.
Ik denk zelf dat er veel ethernetkabels nodig zijn om de nieuwe computers op aan te sluiten.
En dat er ook netwerkgeheugen moet komen, zodat elke leerling een eigen opslagplaatstje krijgt.
verder wilde we dan een bedrijf inhuren die het netwerk zou aanleggen.

Groetjes

hee mario

de pc's op de school zitten al op een bekabeld netwerk, deze zijn op een server aangesloten via een switch.
Ik denk zelf dat er veel ethernetkabels nodig zijn om de nieuwe computers op aan te sluiten.
En dat er ook netwerkgeheugen moet komen, zodat elke leerling een eigen opslagplaatstje krijgt.

Groetjes

Kan het dan niet met 1 Internet en de andere computers maken er verbinding van (draadloos) soort wlan ? Je komt er dan wel wat goedkoper uit.. Alleen een goeie provider nodig die wel een mooie prijsje geeft voor snelle internet ?

hee mario

Groetjes

Nu je dit weet kun je dingen op papier zetten.

Maar je geeft aan dat er in je case al een bekabeld netwerk is. Zijn er ook al switches? Moet je zelf nog 1 of meerdere servers aanschaffen?

Ik vind persoonlijk dit een heel vreemde opdracht. Het is meer een netwerk upgrade dan een netwerk aanleggen.

netwerk

hallo ameen.

Dat is wel een goed idee.
Omdat het budget niet zo groot is, is het alleen maar handig dat het wat goedkoper uitkomt.
maar is het dan de bedoeling dat 1 pc aangesloten wordt op het netwerk?
En dat dan de andere pc's via de wlan verbinding maken met die ene pc.
En zo internet ontvangen.

bedankt

netwerk

hallo mario.

Ja het is ook wel een beetje een vage opdracht....

Het is dus de bedoeling dat het netwerk correct aangelegd wordt.
de pc's die er al zijn, zijn via een switch op de server aangesloten.
Het is niet nodig om een extra server te kopen.

Het is de bedoeling dus inderdaad de bedoeling dat het netwerk uitgebreid wordt. En dat alle pc's op het netwerk zijn aangesloten en internet hebben. Ook moet elke leerling een eigen account hebben.

Ook moet er dus netwerkgeheugen aangeschaft worden zodat iedereen een eigen opslagplekje heeft..

Bedankt

attachment.php

Dit miss niet iets ?
De hubs die aan de server is gekopeld die verdeeld het internet naar alle hubs in het lokaal, en die kopelen weer aan de pc.

Bijlagen

• netwrkschool.jpg
    netwrkschool.jpg
    57,8 KB · Weergaven: 279
Ja goed idee om allemaal hubs neer te leggen.....doe maar switches.

Ik blijf het nog steeds een vage opdracht vinden.

Dus er ligt al een correct werkend netwerk? Zijn er in de kamers waar de andere pc's komen al walloutlets? Is er al internet? Hoeveel ruimte is er nog op de server? Welke raid? Hoeveel schijfruimte moet erbij komen? Welke raid? Kan de raidcontroller het aan? Hoe loggen de gebruikers nu in? Is er een domein?

Zo even wat vraagjes. Dit is voor een engineer al lastig laat staan voor jullie die nog in opleiding zijn.

Netwerk basisschool

Hallo mario..

Ja ik vind het zelf ook een vage opdracht.
En inderdaad dit is voor mij erg moeilijk. Morgen heb ik weer les, dus zal ik proberen achter antwoorden te komen. :thumb:
Ik denk alleen niet dat we zo die op alles in hoeven te gaan.
Er ligt dus al een werkend netwerk, wij moeten een ADVIES opstellen, om het netwerk uit te breiden.
En wat wij dan zouden doen, om alles goed te krijgen.

Onze leraar speelt de directeur van de school, en houdt zich van den domme, dus kan bijna geen antwoorden geven.

Misschien kan ik wel wat vragen stellen aan hem zelf,wanneer hij er wel verstand van heeft. haha. :p

hallo ameen.

Dat is wel een goed idee.
Omdat het budget niet zo groot is, is het alleen maar handig dat het wat goedkoper uitkomt.
maar is het dan de bedoeling dat 1 pc aangesloten wordt op het netwerk?
En dat dan de andere pc's via de wlan verbinding maken met die ene pc.
En zo internet ontvangen.

bedankt

uhm zo kan je het zeggen ja , Maar niet echt verbinding maken met die ene pc maar met het router die je hebt...

Ameen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan