netwerk aanleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarabass

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Hallo,

Een vriend van mij wil een netwerk aanleggen! Hij heeft het volgende in de kamer staan:

2 pc's met xp (allebij internet)
router (adslrouter van sweex)
usb-modem

Wat heeft hij nodig om een netwerk aan te leggen en hoe kan die de computers laten communiseren met mekaar?
Ook wil ie weten of het mogelijk is om ipv de internet snelheid te delen (2x100kb), 2x200kb te halen om beide pc's!

BvD

Hallo,

Volgens mij heeft die vriend van je reeds alles in bezit om een netwerkje te maken.
Je schrijft zelf al dat beide pc's internet hebben.
Hoe krijgen beide pc's op dit moment hun internet verbinding? via de ADSL modem? als dit zo is dan is het netwerk reeds in gebruik. En zul je alleen de drive's moeten sharen.

Gaarne eerst iets meer info over de situatie hoe die nu is.

Oke, daar gaan we dan!

De adsl komt binnen via de router en word hier opgesplitst naar twee computers (onboard)! Hij heeft dus geen netwerkkaarten in de pc's! Nu wil ie mappen kunnen delen, bestanden kunnen overzetten etc.!

Als je vanaf je router naar je pc's gaat heb je dus op je pc's een netwerkkaart (onboard) en zou je dus een netwerk hebben.
Je moet zorgen dat beide pc's een zelfde werkgroepnaam hebben.
met win xp = rechts klikken op "deze computer" dan tabblad computernaam selecteren, dan kijken welke werkgroep naam deze heeft.
Vervolgens de drives welke je wilt delen op sharen zetten. Dan zou alles moeten werken.
Je kan ook de automatische netwerk functie van xp gebruiken. via netwerk eigenschappen links selecteren :
een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen gebruiken. en hier de stappen volgen.
Suc6

Dank je!

Ik ga het bij hem voorleggen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan