Netwerk aanpassingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamba

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
150
Ik heb een Apple tv gekocht en zoek nog hoe ik deze het best in mijn netwerk kan in passen.

In mijn huidige situatie heb ik een Tele2 alles-in-1 abonnement. Ik heb een AirPort express die muziek van imac/ipad streamt naar versterker. Ik gebruik de AirPort express ook als WIFI netwerk omdat de modem van Tele2 onvoldoende bereik heeft. Ik heb mijn imac bedraad aangesloten via tp link.

Nu wil ik de Apple tv gebruiken om zowel video als muziek te streamen. Versterker kan dan in tv meubel (cassettedeck, radio en cd speler naar zolder) en via optisch-naar-analoog converter verbonden met Apple tv.
Streamen van video naar Apple tv hapert dus die heb ik nu bedraad aangesloten op Tele2 modem.
Nu zijn alleen alle aansluitingen op de Tele2 modem bezet en heb ik geen plek meer voor AirPort express als WIFI signaal.

Voor de duidelijkheid heb ik zowel de situatie met en zonder Apple tv in de bijlagen getekend.

Wat is de meest optimale oplossing in deze nieuwe situatie ? Ik zie zelf twee oplossingen: AirPort express met een extra tp link aansluiten of met een switch (?) een extra uitgang bij Tele2 modem creëren. Of is er een andere betere oplossing?

Ik zie uit naar jullie tips en adviezen!
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    22,3 KB · Weergaven: 31
  • image.jpg
    image.jpg
    24,6 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan