Netwerk aansluiting doet het niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomboom

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2013
Goedendag,

Zojuist heeft (volgensmij) mijn Netwerk aansluiting op mijn andere computer het begeven. Nadat ik er perongeluk een usb in deed terwijl de pc aan stond doet hij het niet meer. (Geen lichtje brand er maar ook gewoon geen verbinding) Nu zijn de pinnetjes niet verbogen, dus ik snap niet helemaal waarom hij het niet meer doet. Zou het kunnen zijn dat de + en de - in die aansluiting doordat ik er een usb in heb gedrukt perongeluk doorgelust kunnen zijn geweest en daardoor die aansluiting het niet meer doet? Of is dit misschien wel gewoon een intern probleem? Is er ook niet een optie dat ik via een andere manier een internet kabel erin kan doen (Via een usb naar internet koppelaar ofzo (als die bestaat).

Dit is nog een plaatje van mijn Netwerk aansluiting: http://imgur.com/X1KRPjB

Mvg,

Tom

Hoi Tom,

Heb je het al geprobeerd met een andere internetkabel? (eventueel die in de andere, werkende, computer zit)

Voor een "Ethernet USB" adapter kun je wel kijken, er zijn tegenwoordig steeds meer tablet-pcs en laptops waarbij je een ethernet aansluiting voor op usb kunt bestellen. (Omdat deze niet is ingebouwd)

Het is ook mogelijk om de Apple USB-Ethernet adapter te gebruiken voor je (ik neem aan) windows pc, maar dan heb je wel bepaalde drivers nodig.

Succes :thumb:

Idd zoals jesse123 al aangeeft kun je een vervangende netwerkkaart via USB aansluiten (zowel bij laptop als bij computer te gebruiken) of (indien computer ipv. laptop) een insteekkaart-versie te kopen en die inbouwen in je computer of (indien laptop met Expresscard sleuf) een Expresscard variant.

Voor een USB-variant (100 mbit) zou je (bijv.) deze kunnen kopen (heb ik zelf ook). Je kunt er drivers bij downloaden (op de cd-rom zullen ze ook wel staan) voor Linux, Mac OSX en alle (courante) Windows versies. Bovendien grote kans dat het apparaat meteen wordt herkend, zodat je ook de drivers die Microsoft/Apple beschikbaar stelt kunt gebruiken.

Ik vermoed overigens dat je met het erin stoppen van een usb stekker kortsluiting hebt gemaakt tussen diverse pootjes van de ethernet-adapter. Lijkt me niet dat je dat nog kunt repareren, want zal wel op het moederbord geïntegreerd zitten.

Tijs.

Hoi Tom,

Heb je het al geprobeerd met een andere internetkabel? (eventueel die in de andere, werkende, computer zit)

Voor een "Ethernet USB" adapter kun je wel kijken, er zijn tegenwoordig steeds meer tablet-pcs en laptops waarbij je een ethernet aansluiting voor op usb kunt bestellen. (Omdat deze niet is ingebouwd)

Het is ook mogelijk om de Apple USB-Ethernet adapter te gebruiken voor je (ik neem aan) windows pc, maar dan heb je wel bepaalde drivers nodig.

Succes :thumb:

&

Idd zoals jesse123 al aangeeft kun je een vervangende netwerkkaart via USB aansluiten (zowel bij laptop als bij computer te gebruiken) of (indien computer ipv. laptop) een insteekkaart-versie te kopen en die inbouwen in je computer of (indien laptop met Expresscard sleuf) een Expresscard variant.

Voor een USB-variant (100 mbit) zou je (bijv.) deze kunnen kopen (heb ik zelf ook). Je kunt er drivers bij downloaden (op de cd-rom zullen ze ook wel staan) voor Linux, Mac OSX en alle (courante) Windows versies. Bovendien grote kans dat het apparaat meteen wordt herkend, zodat je ook de drivers die Microsoft/Apple beschikbaar stelt kunt gebruiken.

Ik vermoed overigens dat je met het erin stoppen van een usb stekker kortsluiting hebt gemaakt tussen diverse pootjes van de ethernet-adapter. Lijkt me niet dat je dat nog kunt repareren, want zal wel op het moederbord geïntegreerd zitten.

Tijs.

Thanks voor het reageren! Ik heb het ook geprobeerd met een andere internet kabel, maar zonder resultaat. Nu heb ik gisternacht maar even bij conrad deze gekocht: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/994399/Conrad-USB-30-Gigabit-netwerkadapter
Ik hoop dat het nu helemaal goed werkt. Toch zonde van het gloednieuwe moederboard... Had ik maar niet zo dom moeten zijn! :)

Mvg,

Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan