Netwerk aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

doehetzelf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Graag u mening over de aansluiting voor thuis netwerk:

Heb hier Adv server 2000 installeerd en voorzien van 2 NIC kaarten maar vooraleer verder te gaan met het configureren van AD; Dns; DHCP etc etc... .

Schema:
192.168.0.x & 192.168.100.x
1 Kabel (internet)
2 Router op één ip 192.168.0.x
3.Server nic1 vast ip op 192.168.0.x of automat en voor nic2 vast ip op 192.168.100.x
4.Switch
5. Werkstations
vb: gestroomlijnde schema
1-------|2router|--192.168.0.x--|3server|----------192.168.100.x-------------|4switch|------------------->5werkstations

Ik twijfel even bij de router, laat ik DHCP & dns aan zodat de server gegevens automatisch krijgt op nic 1 en op nic 2 een vast ip nummer of toch een vast ip nummer op de beide netwerkkaarten.
Alvast bedankt
Mvg Jean

Laatst bewerkt:
Ik zou het als volgt doen:

Netwerkkaart waar kabelinternet op binnenkomt krijgt een ip-adres van de provider, dus automatisch een IP-adres laten toewijzen.

De netwerk kaart die voor het internenetwerk dienst doet op een vast ip-adres zetten: 192.168.0.100. Vervolgens de switch rechtstreeks op deze kaart aansluiten en de routerfunctie van windows 2000 server gebruiken.

DHCP aanzetten.

Gr. Nicos

Nicos, bedankt voor de reactie,

Ik geef de voorkeur aan 2 nic kaarten, ook kan geen extra kabel meer toevoegen.
waarvoor de router beneden naast de modem bevind en de rest is gevestigd op gelijksvloer.

Beneden een test werklokaal en wens een verbinding met netwerk via de router(DHCP off) naar de server.

Jean

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan