Hallo forumleden,
Heb namelijk een groot probleem hier bij mij thuis.
Aangezien ik zojuist verhuisd ben naar een nieuwbouw woning, heb ik mijn woning BLAUW beton.. Oftewel zwaar geissoleerd beton.
Heb beneden een Netgear Router(A)aangesloten achter de modem.
De Netgear Router(A) heeft een standaard IP adres
Probleem hiervan is, is dat de wifi signaal niet naar de 2de verdieping komt, vanwege de BLAUW beton. Mijn aanpak is om een 2de Router (B) aan te sluiten ivp een Accespoint.
Het zit zo;
Er bevinden 3 slaapkamers op de 2de verdieping.
Elk kamer heeft een Netwerk-kabel. In de werkkamer wil ik de router (B) aansluiten. Met een STATISCH adres
Daarnaast wil ik de DHCP uitschakelen op router (B). Maar waar de router (B) zich bevindt, wil ik ook de computer op aansluiten op één van de poorten van router (B)
Nu komt mijn vraag... is dit een probleem in de netwerk? is dit mogelijk?
- 'Waarom geen acces point' Nou, een accespoint heeft alleen 1 utp aansluiting met daarbij wifi. Aangezien ook extra device aangesluiten moet worden doormiddel van een kabel, anders moet ik een kabel missen.
- Heb de utp kabel van de werkkamer in de router gestopt, Niet de WAN stekkertje, maar één van de LAN stekker.
Hoor graag jullie expert kennis hierop.
Alvast bedankt.
Heb namelijk een groot probleem hier bij mij thuis.
Aangezien ik zojuist verhuisd ben naar een nieuwbouw woning, heb ik mijn woning BLAUW beton.. Oftewel zwaar geissoleerd beton.
Heb beneden een Netgear Router(A)aangesloten achter de modem.
De Netgear Router(A) heeft een standaard IP adres
Code:
192.186.1.1
Het zit zo;
Er bevinden 3 slaapkamers op de 2de verdieping.
Elk kamer heeft een Netwerk-kabel. In de werkkamer wil ik de router (B) aansluiten. Met een STATISCH adres
Code:
192.186.1.2
Nu komt mijn vraag... is dit een probleem in de netwerk? is dit mogelijk?
- 'Waarom geen acces point' Nou, een accespoint heeft alleen 1 utp aansluiting met daarbij wifi. Aangezien ook extra device aangesluiten moet worden doormiddel van een kabel, anders moet ik een kabel missen.
- Heb de utp kabel van de werkkamer in de router gestopt, Niet de WAN stekkertje, maar één van de LAN stekker.
Hoor graag jullie expert kennis hierop.
Alvast bedankt.
Laatst bewerkt: