Netwerk adapter installatie niet voltooid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelfast

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2003
Berichten
2
Hallo,

Systeem: AMD Athlon XP 2000+
Mobo: Asus KT333 +512 MB DDR RAM
..

ik heb vandaag uren zitten ploeteren om een netwerk-adapter (een Realtek-kloon [Skymaster] RTL8029(AS)PCI) onder windows XP aan het werk te krijgen. De netwerk-adapter is de adapter die standaard bij het aanvragen van een @home breedband internetaansluiting wordt geleverd.

Bij het opstarten vindt windows XP de netwerk-adapter wel, maar vervolgens geeft winXP aan dat de installatie niet kan worden voltooid:
Melding: Code 1, installatie niet volledig.

Ik heb geprobeerd de netwerkadapter handmatig te installeren, via systeem, apparaatbeheer. Maar steeds strandt WinXP op hetzelfde probleem. Ook heb ik de netwerk-adapter in verschillende PCI-sloten geprobeerd, maar ook dit bracht geen uitkomst.
Ook de meegeleverde drivers heb ik geprobeerd, maar wederom geen uitkomst.
Onder windows 98 (dual boot op systeem) werkt de adapter naar behoren.
Ik denk dus dat het een driverprobleem (versie) betreft, maar kan ook met andere nieuwe drivers niet tot een oplossing komen.
Please, Wie kan mij helpen....?

Grt,
JelFast
 
bekend probleem van de skymaster kaarten van @home en winxp zover ik weet zij er nog geen oplossingen voor wat wel eens help is kaart uit pc alles wat met een netwerkadapter en netwerkomgeving te maken heeft weggooien.
kaart inbouwen en opnieuw installeren.
als dit nog niet helpt win xp opnieuw installeren is dan een oplossing dan werkt hij zeker weten( spreek uit ervaring ).
wat je ook kan testen is een andere netwerkkaart instaleren en als deze de zelfde melding geef winxp opnieuw instaleren
 
of gewoon een 10/100 mb kaart kopen

(die van @Home kunnen ze je namelijk monitoren)

kaart een E-tech (realtek) kost je minder dan 10 €

dus keuze was voor mij makkelijk
 
Geplaatst door Javelin102
of gewoon een 10/100 mb kaart kopen

(die van @Home kunnen ze je namelijk monitoren)

kaart een E-tech (realtek) kost je minder dan 10 €

dus keuze was voor mij makkelijk

kunnen ze ook met elke andere netwerkkaart ze monitoren namelijk op het mac adres van je modem
 
Thanx voor de hulp,
Heb het probleem opgelost door 'effe' een nieuwe installatie uit te voeren, alles werkt nu naar behoren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan