Netwerk adres verkrijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tazmez

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2002
All,

Sinds aantal weken het probleem dat laptop bij aanzetten geen netwerk adres meer verkrijgt. Na uit / aanzetten van router komt deze wel door. Ook als ik kabel even aansluit en router software matig reset komt netwerk adres wel door en kan daarna draadloos verder.
Laptop geeft ten alle tijden aan dat netwerk een goede verbinding heeft maar geeft geen adres af.
Heb vele vragen / antwoorden op forum gelezen maar voor als nog geen oplossing kunnen vinden.
Diverse zaken reeds geprobeerd, netwerk / kaart etc. verwijderen.
Indien meer info nodig, geef het graag want is behoorlijk irritant !

Met Groet,
Michel

Hoi,

Kan je het optreden van dit probleem linken aan een bepaalde gebeurtenis vb. upgraden firmware router, installatie nieuwe software...
Wat voor een router heb je?

Hoi Webster,

Geen upgrade etc. van router. Betreft een ASUS WL500G. Heb inderdaad na zitten denken wat er in de tussentijd gewijzigd zou kunnen zijn maar kom niet verder als de standaard updates van o.a. Microsoft.
Wel een tip om te zien of er een update is mbt mijn router maar dan nog blijft het vreemd dat het onstaan is.

Alvast Dank,

Michel

Webster,

Is uiteraard een optie al blijft dan de vraag hoe dit zo maar kan ontstaan.

Iedergeval Dank voor meedenken :)

Groet,

Michel

Hey Michel,

Deze dingen ontstaan natuurlijk nooit zomaar. Het is echter soms heel moeilijk te achterhalen wat nu precies de oorzaak is of was.
Ik schrijf regelmatig stukjes software en dikwijls ben ik zelf verbaasd wat er zo al kan mislopen in situaties waar je nooit aan hebt gedacht. Dat noemen ze dan een "bug".

Het is volgens mij zelfs niet zeker dat de oorzaak bij je router ligt. Als het vast IP adres werkt, zou ik me der niet druk over maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan