Netwerk berichten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boonster

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2004
HE mensen

ik heb een vraag vroeger had je bij win 98 95 een programma als je een netwerk had kon je elkaar berichten sturen weten jullie waar ik die kan vinden voor XP

ALvast bedankt boonster:cool:

messenger zit standaard in xp.

Nostalgie.

Geplaatst door Boonster
HE mensen

ik heb een vraag vroeger had je bij win 98 95 een programma als je een netwerk had kon je elkaar berichten sturen weten jullie waar ik die kan vinden voor XP

ALvast bedankt boonster:cool:
Ja, erg leuk die WinPop destijds.

Je kunt het hier downloaden.

Dennis.

Maar messenger staat standaard uit sinds sp2 en het is niet aan te bevel deze weer aan te zette ivm spam.

En WinPop is alleen voor 95/98/ME.

Helaas. :confused:

Zit al in XP als je deze instelt op 'snel naar andere gebruikers overschakelen.

"Op het tabblad Gebruikers worden gebruikers weergegeven die toegang hebben tot deze computer, en de sessiestatus en namen. Clientnaam geeft de naam aan van de clientcomputer die de sessie gebruikt, indien van toepassing. Sessie levert een naam die u kunt gebruiken voor het uitvoeren van taken, zoals het sturen van een bericht aan een andere gebruiker of het maken van verbinding met de sessie van een andere gebruiker.

De tab Gebruikers wordt alleen weergegeven als op de computer waarop u werkt Snel naar andere gebruiker overschakelen is ingeschakeld en als deze computer lid is van een werkgroep of als het een zelfstandige computer is. De tab Gebruikers is niet beschikbaar op computers die lid zijn van een netwerkdomein."

Elisa, met WinPopUp werkt dat veel effectiever. Alleen gebruik ik dat zelf niet meer.

Dennis.

Boonster gebruikt nu XP en daar is WinPopUp niet voor las ik hierboven. Vandaar mijn aanvulling :)

Geplaatst door Elisa
Boonster gebruikt nu XP en daar is WinPopUp niet voor las ik hierboven. Vandaar mijn aanvulling :)
Maar Elisa, ik gaf hem toch al eerder een link t.b.v. XP?

Dennis.

Er werden door bedrijven(waaronder het bedrijf waar ik werk) indertijd veelvuldig gebruik van gemaakt. Het vermindert het intern telefoneren.

Dennis.

PS. Heb ook met VAX/VMS systemen gewerkt, en in dat systeem heb je de functie "Phone". Net als WinPopUp, zeg maar.

EDIT: Hiermee heb ik gewerkt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan