Netwerk beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rlammers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2009
Hallo,

Ik zit met een probleem...
Ik heb 2 computers en die deden het altijd beiden op mijn beveiligd netwerk.
Maar nu heb ik van de ene computers alles gewist om op te schonen maar moet ik alles weer installeren. Nu kan ik met de opgeschoonde computer alleen nog maar verbinding met het netwerk maken als ik de beveiling met de andere computer van het netwerk afhaal.
Als ik dan met de opgeschoonde computer verbinding heb en met diezelfde computer de beveiliging er weer op probeer te zetten valt zijn internet weer weg. Iemand hier oplossing voor??

Bvd

Zoals je je vraag stelt klopt hetgeen er gebeurt precies... ;)

Als je de beveiliging op je router/modem inschakeld dan raakt je pc inderdaad de draadloze verbinding kwijt. Als je daarna op diezelfde pc de juiste WPA-/WEP-sleutel bij de netwerkverbinding invoert dan is ie zo weer online....
Dus gewoon de beveiliging op de router aan laten staan, en met je geschoonde pc contact proberen te maken. Normaal gesproken komt er dan een invulscherm voor de beveiligingssleutel. Die voer je in, en dan kun je weer surfen.....

Jah je hebt gelijk bedankt voor je antwoord maar ik heb de vraag eigenlijk involledig gesteld.
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat als ik het wachtwoord er weer op zet de ene computer dus geen verbinding meer heeft. Nu moet ik dat wachtwoord ergens invullen maar ik gebruik een wpa-psk/wpa2-psk beveiliging maar voor deze beveiliging kan ik nergens een wachtwoord invoeren terwijl het voor heen wel werkte....
Iemand een oplossing?.. waar ik het bijvoorbeeld kan invoeren of hoe ik het voor mekaar krijg om het ergens in te voeren?
bvd

Laatst bewerkt:
Ligt eraan of je de draadloze kaart laat aansturen door Windows of door de drivers van de fabrikant.

Bij Windows XP (klassieke weergave) kun je het instellen via Configuratiescherm, Netwerkverbindingen, Draadloze verbindingen, Draadloze netwerken. Daar zie je dan een lijstje netwerken, klik op jouw verbinding en op de knop Verbinden. Dan krijg je een mogelijkheid om de sleutel in te voeren.

Als je de drivers van de fabrikant gebruikt, dan moet je zelf effe kijken. Want dat is per merk weer verschillend...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan