Netwerk blijft Indentificeren!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornb89

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2013
Hallo,
ik val maar gelijk met de deur in huis ik heb op google het op gezocht en kwam hier terecht
heb : http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/570373-Blijft-identificeren
gelezen en de laatste stappen die daar werden verteld gedaan maar ik heb nog steeds geen netwerk ook zag ik een bericht van de hoofdadmin dat hij liever een nieuw onderwerp wou zien omdat het dan up to date is.
nou bij deze dus mijn probleem en wat ik heb gedaan. ik heb dit sinds ik mijn laptop G73SW van asus heb weg gebracht voor een "apk-voor-computers" bij onze plaatselijk computer zaak. (www.fsh.nl)

hopelijk kan iemand me helpen b.v.d.

mvg bjorn

Je hebt geluk: De helper in die gelinkte discussiedraad was ik.

Ok, belangrijkste waar je naar moet kijken is of de "DHCP Client" service wel gestart is: [Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc
Kijk (als die nu niet Gestart staat) of de service misschien in kolom Opstarttype op Uitgeschakeld of Handmatig staat. Staat die op Uitgeschakeld of Handmatig, erop dubbelklikken en in het pulldown menu van Opstarttype het op Automatisch zetten en Ok klikken. Daarna erop rechtsklikken en Starten kiezen. Start die goed op, dan verwacht ik dat je probleem opgelost is.
Staat hij op Opstarttype Automatisch maar is toch niet gestart in de Logboeken van Windows kijken rond de opstarttijd van je pc/laptop voor (hopelijk) een duidelijke verklaring (via googelen etc.) waarom de service niet gestart is: [Windows-toets]r toetscombinatie -> eventvwr.exe -> Windows Logboeken -> logboek Systeem

Tijs.

Laatst bewerkt:
Inderdaad Tijs bedankt voor je snelle reactie ik had alle stappen al ondernomen die je tegen de andere persoon stap voor stap had uitgelegd :)
*de DHCP staat uit - kan niet gestart worden geeft een fout aan als je hem wilt starten, hij staat op automatisch. (daar stond hij al op)
*ik heb het logboek ook al gecheckt ik snap hier verder niet veel van alleen dat er een hele lange lijst met Fout Fout Fout enz.
*ik heb ook de sfc /scan... gedaan zoals je vermelde in de andere post. ook dit heeft niet geholpen ik weet echt geen raad meer denk dat ik hem maar weer terug breng naar de pc winkel :(

Post eens wat van die meldingen rond opstarten.
En vermeld ook je besturingssysteem.
Mbt die foutmeldingen: die kun je ook googelen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan