netwerk browsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

surfer10

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
Ik heb een netwerkje thuis van een laptop met draadloze verbinding en een pc verbonden met draad. Ik kan wel verbinding maken met de laptop naar pc en anders om ook maar ik zie geen netwerk namen bij bijv : mijn netwerklocaties. Nu heb ik gelezen dat dit kan komen door de computerbrowser service maar die staat op beide systemen op automatisch en is op beide niet gestart?? Ik kan deze wel handmatig starten maar die moet toch starten als de pc gestart wordt? MOet de computerservice op beide systemen aan staan en gestart zijn, hoe krijg ik dat voor elkaar?
Het gaat erom dat ik wil bladeren door het netwerk.
Er bestaan op beide pc's share's.

Wat bedoel je met de computerservice?
Heb je bij de share's ook aangevinkt dat ze leesbaar moeten zijn voor "Alle gebruikers op dit netwerk" ?

netwerkje

Wat bedoel je met de computerservice?
Heb je bij de share's ook aangevinkt dat ze leesbaar moeten zijn voor "Alle gebruikers op dit netwerk" ?

sorry: Met computerservice bedoel ik computerbrowser service.

Waar doe je dat: aanvinken voor alle gebruikers van het netwerk?
Ik kan er dus wel bij maar niet browsen.

[Mod-edit] Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Rechter klik op een map, Delen en beveiliging> "Klik hier als u het risico begrijpt blablabla"> Vinkje "Van deze map een gedeelde netwerkmap maken" en vinkje "Netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen".
Zie screenshot.

Let er wel op, dat je een goed functionerend netwerk hebt. Zie daarvoor de 2 bijlagen.

netwerkje

[Mod-edit] Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Rechter klik op een map, Delen en beveiliging> "Klik hier als u het risico begrijpt blablabla"> Vinkje "Van deze map een gedeelde netwerkmap maken" en vinkje "Netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen".
Zie screenshot.

Let er wel op, dat je een goed functionerend netwerk hebt. Zie daarvoor de 2 bijlagen.

Het netwerkje funktioneerd wel goed want ik kan alles benaderen via beide pc's elkaars share's etc. Het enige is dat ik niet kan browsen van de een op andere machine.
Mijn venster van windowsxp pro ziet er iets anders uit dan jouw venster. Bij mij is er een tabblad delen maar ook een tabblad beveiliging en op het tabblad delen staan niet de 2 opties die jij laat zien maar er staat een optie voor machtigingen en nieuwe share aanmaken.

Ok, maak 1 nieuwe share, en geef de opties die je wilt.
Dan schermpje terug gaan, en alle andere shares verwijderen. Ook die met een "$" teken erin.
Dat doe je door de betreffende share te selecteren en te verwijderen.
Dan blijft alleen jou share over, en zou het moeten werken.

Heb je mijn eerder geposte documenten doorgenomen?

netwerk

Ok, maak 1 nieuwe share, en geef de opties die je wilt.
Dan schermpje terug gaan, en alle andere shares verwijderen. Ook die met een "$" teken erin.
Dat doe je door de betreffende share te selecteren en te verwijderen.
Dan blijft alleen jou share over, en zou het moeten werken.

Heb je mijn eerder geposte documenten doorgenomen?

Ja dat heb ik gedaan. Ik ga het eens proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan