netwerk certificaat probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffry83

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2008
Ik heb sinds een weekje een draadloze router:

kabel casema internet
D-link DKT-410 (draadloos)
Windows XP

Het rare is dat nu ik hem beveiligt hebt zodat er geen buren op mijn verbinding kunnen meesnoepen er om de zoveel tijd de verbinding eraf valt en krijg ik een ballonnetje met dat de certificaat niet klopt waarmee ik mij wilt aanmelden,maar na een paar seconden meld hij zich gewoon weer aan en doet het internet het gewoon...kent iemand dit probleem?

De site van d-link is alles behalve handig en voor de router is er ook nog geen updates beschikbaar...

Als ik ook kijk bij de internetverbinding is netwerksleutel verandert steeds naar een sleutel die ik niet heb opgegeven,en hij staat niet op automatisch een netwerksleutel toegeven..

Ik heb ook via de router zelf mijn pc en de andere op het netwerk zo gezet dat zij de enige 2 zijn die er in mogen...

Bijlagen

• certificaaterror.JPG
    certificaaterror.JPG
    9 KB · Weergaven: 75
Laatst bewerkt:
Ik ken het probleem

Waarschijnlijk heb je EAP (PEAP) aanstaan.
Klik op eigenschappen van je router
Klik op verificatie
Kies bij EAP-type Smartcard of ander certificaat.
Zorg er voor dat de vakjes in het scherm niet is aangevinkt.

toevallig staat die uit,is helemaal grijs,er is wel een grijs vakje aangevinkt genaamdt: 'Als computer verifiëren als er computerinformatie beschikbaar is' maar die is helemaal grijs en kan ik niet veranderen..

Laatst bewerkt:
Windows of niet

Wat je moet weten is of je via Windows de Wlan adapter configureert of via de bijgeleverde software, je moet in elk geval PEAP zien uit te schakelen.
Of je moet ervoor kiezen om via Windows de adapter te configureren (zie handleiding van de adapter).:)

ik doe het gewoon via windows,maar het programmaatje is ook aan die erbij kwam,kan het misschien een conflict tussen de twee geven?de (P)EAP is in elk geval uit...

Dan weet ik echt niet.

Dan is het heel erg vaak.
- Ik neem aan dat je met wpa beveiliging werkt en de optie wpa psk hebt.
- en dat je een netwerksleutel moet invoeren.

ja,ik heb zelf een netwerksleutel gemaakt want ik liet er eerst zelf eentje maken maar toen kon ik de tweede pc er niet meer bij doen in het netwerk...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan