Netwerk configureren

Status
Niet open voor verdere reacties.

svv1972

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2013
Hallo,

Ik heb de volgende situatie:

Kelderkast:
Hier komt kabel internet binnen van UPC. Via een splitter gaat het naar draadloos modem.
Aan de draadloos modem zit een NAS gekoppeld die ik via ftp kan bereiken.
Verder kan ik draadloos hiermee een verbinding maken met 2x laptop (PC 1/2) en een iPad.
Ook is de modem verbonden aan een Homeplug (master).

Zolder:
Hier is de Homeplug (slave) verbonden met een draadloos modem die weer is gekoppeld aan een printer.

Wat ik wil dat ik overal in huis bereik heb en kan printen naar de printer op zolder.
De pc's moeten dus altijd de sterkste verbinding kiezen waar ze zich ook bevinden in huis.

In de bijlage heb ik een situatie schets gemaakt van hoe ik het heb neergezet. Ik heb dus hulp nodig bij het configureren van het netwerk.
Wie kan mij helpen?

Bij voorbaat dank.
Sander
Bekijk bijlage EXAMPLE A.docBekijk bijlage EXAMPLE A.doc

In deze post staat een goed stappenplan http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/760950-Router-als-Switch
Je moet dan wel de routertypes/merken die daarin vernoemd worden naar de jouwe "vertalen". Net als de van toepassing zijnde IP-adressen.
Het draadloze aspect staat niet in dit stappenplan maar 1 draadloos netwerk kan je als volgt bekomen:
1/Controleer eerst met het programma inSSIDer welke wifi-kanalen je buren gebruiken.
2/Configureer beide routers met dezelfde SSID, paswoord en encryptie type (WPA/WPA2 met AES, zeker geen TKIP gebruiken want iPAD zal het daar moeilijk mee hebben. TKIP zal in de nabije toekomst trouwens verdwijnen).
3/ Het draadloze kanaal waarop de routers uitzenden moet wel verschillend zijn en minstens 5 kanalen van elkaar verschillen. Stel je de EPC bv. op kanaal 2 in, zet dan de Linksys op kanaal 7. Hou ook rekening met stap 1 want het is belangrijk om ook zo ver mogelijk vd kanalen te blijven waarop je buren uitzenden.

Tot slot stel je de printer in op een vast ip-adres maar 1 dat buiten de DHCP-reeks valt die door je Cisco wordt uitgedeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan