netwerk delen met wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcos

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2003
Hallo

ik heb 2 pc's die verbonden zijn met router op die 2 pc's heb ik de zelfde accounts.

Wil dat niemand elkaars documenten kan zien maar dat iedereen wel zn eigen documenten op de andere pc kan zien hoe kan ik dit instellen

alvast bedankt

Volgens mij kun je dit alleen bereiken door met beveiliging en rechten te gaan werken.

Op de normale manier is de schijf n.l. vrij voor beiden na het ingeven van een wachtwoord.

Met beveiliging en rechten kun je per map aangeven wie er wel of niet in mag.
Met inloggen als a komen de mappen vrij van a. en b idem dito.

Kijk of je nu al met een rechtsklik een tabblad beveiliging hebt. Zo niet, doe dan hetzelfde in de veilige modus. Je gaat op de bovenste map in de verkenner staan en geeft de administrator, systeem en 1 van de twee personen rechten.
Vul ook de andere schermen in.
Let goed op dat je jezelf of de ander alle vinkjes geeft die nodig zijn.
Het is een klusje waar je heel secuur mee moet zijn.
Je moet beseffen dat je jezelf volledig buiten kunt sluiten van de schijf en dat is geen lolletje.

Heb je een stel mappen die allemaal voor 1 persoon zijn dan zou je kunnen zeggen dat de wijziging ook voor onderliggende mappen is. Vanaf dat punt moet je steeds weer onderliggende mappen doorvoeren.
Enfin, lees eerst Microsoft maar.
Wees secuur!!!!

Zelf heb ik geen netwerk met wachtwoord maar het lijkt me voor de hand liggend dat je met de naam en wachtwoord aanlogt waarvoor je op de andere schijf ook rechten hebt.

Microsoft uitleg

Dat lijkt me wel. Zoals je normaal gesproken inlogt op het netwerk en en door komt met een wachtwoord zo zul je dan op de beveiligde schijf terecht komen op jouw deel.

Probeer het principe eens uit met een map die je vaak bezoekt op de andere schijf. Geef alleen user b de rechten. En kijk of jij er als a bij kunt.

Je moet wel met verschillende accounts werken, dan kan je op je shares wachtwoorden zetten. Administrative shares kan je echter niet voorzien van een wachtwoord, als iemand zo je shares benadert zijn ze onbeveiligd.

Je moet wel met verschillende accounts werken, dan kan je op je shares wachtwoorden zetten.
Voor zover ik uit het eerste bericht begreep zijn er al verschillende accounts. Superkei hangmat, zou jij remcos verder willen helpen? Ik ga weer weg voor een goedweer periode. :p

Tik je naam maar eens in in google. Of wacht, ik open daar wel een topic over!
Jammer dat ik er niet ben. Lijkt me leuk worden.

Hij gaf aan dat hij met dezelfde accounts werkt. Het is inderdaad goed weer, eigenlijk te mooi om binnen te zitten.

Hij gaf aan dat hij met dezelfde accounts werkt
Dat kan ook betekenen 2 x Piet 2x Marie.
Zo las ik het. Maar goed daar kom jij wel achter ;)

JA het zijn idd 2x de zelfde accounts

en als ik in dat rijtje kijk voor rechten te verdelen zie ik alleen maar de pc waar ik nu op zit.

hoe kan ik de gebruikers van andere pc's rechten geven dan ??

Laatst bewerkt:
Als je de namen van de andere pc ook een account geeft is het geen probleem.
In jouw geval ben ik bang dat je op beide pc's dezelfde namen hebt :(

Er zit in beveiliging en rechten wel een mogelijkheid om een andere pc-naam er bij te zetten. Of je logt van die andere pc in als gast.

Zo ben weer terug van vakantie :cool:

Uhmm ja bij die lijst staan alleen maar de namen van de pc waar ik opdat moment op zit...

heb op beide pc's precies de zelfde namen maak dat uit of ??

en hoe en waar kan je de namen erbij zetten dan ??

alvast weer bedankt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan