netwerk die niet in mijn verbindingen hoort.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Als ik bij verbindingen>beschikbare draadloze netwerken kijk zie ik een default verbinding staan en een verbinding die mmm skyscraper I love you staan. Uiteraard hoort deze verbinding er niet in thuis. Echter het lukt mij niet deze verbinding te wissen.
Hoe doe ik dat?

Toevallig de buren die ook op internet zitten? Waarschijnlijk wordt dit opgepikt.

Alleen de naam vind ik een beetje raar klinken.

Laatst bewerkt:
Geen zorgen, het gewoon een draadloos signaal van 1 van de buren. Jouw wireless netwerkkaart ontvangt alle signalen in de buurt en laat dat vervolgens zien bij bischikbare netwerken.
10 tegen 1 dat het signaal beveiligd is en je er niet eens "op" komt.

Geplaatst door erbicom
Geen zorgen, het gewoon een draadloos signaal van 1 van de buren. Jouw wireless netwerkkaart ontvangt alle signalen in de buurt en laat dat vervolgens zien bij bischikbare netwerken.
10 tegen 1 dat het signaal beveiligd is en je er niet eens "op" komt.

Verwarrend hoor.. Stel je woont in een flat en al je buren hebben draadloos internet.

buur buur buur
buur jijzelf buur
buur buur buur

Dan heb je straks 9 verbindingen erin staan en je kunt er maar eentje gebruiken :confused:. (ervanuitgaande dat het beveiligd is)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Victor V
Als ik bij verbindingen>beschikbare draadloze netwerken kijk zie ik een default verbinding staan en een verbinding die mmm skyscraper I love you staan. Uiteraard hoort deze verbinding er niet in thuis. Echter het lukt mij niet deze verbinding te wissen.
Hoe doe ik dat?

Heb je zelf de zaken wel beveiligd met WEP/MAC of WPA afhankelijk van je draadloze router ?

Geplaatst door upsidaisy

Heb je zelf de zaken wel beveiligd met WEP/MAC of WPA afhankelijk van je draadloze router ?
Nee, maar omdat ik het met WPA wou doen en ik dus een ander besturingssysteem nodig had dacht ik wacht nog even. Ik neem aan dat ze niet de computers in kunnen? Ik heb nog geen documenten gedeeld.

Dat is moeilijk te bezien vanaf hier maar ik zou toch maar vast gewoon WPA activeren.Lijkt me wel zinvol.

Geplaatst door upsidaisy
Dat is moeilijk te bezien vanaf hier maar ik zou toch maar vast gewoon WPA activeren.Lijkt me wel zinvol.
heb de zaak eerst WEP beveiligd. Later ga ik WPA beveiligen met Windows XP Prof SP2 retailversie.

P.S. iedereen bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan