netwerk dmv netwerkkabel

• Onderwerp starter Onderwerp starter dual
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dual

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2001
Na enig speurwerk op dit forum naar een goedkope oplossing om een klein netwerkje te maken kwam ik onderstaand tekst tegen alleen stond er verder niet bij hoe e.e.a. in z'n werk gaat.

"De goedkoopste oplossing is met een netwerkkabel de 2 PC's via de netwerkkaart aansluiten. "

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan realiseren? In beide computers zit een netwerkkaart en ook XP (home editie)

alvast bedankt

Men neme een CAT 5 UTP (crossed) kabel en stoppen deze bij beiden PC's in de netwerkkaart.

Op beiden PC's draait men de wizard "netwerk instellen" en zet men de PC's in dezelfde werkgroep.

Na het delen van de gewenste mappen staat het netwerkje :).

Het is goedkoper dan een router maar ook beperkter in functionaliteiten en werkt niet altijd even goed (dat laatste zeg ik uit ervaring).

zoals je zelf al aangeeft een netwerkkabel gebruiken om de pc te verbinden.

Als je dan verder "help"van windows aanklikt en daar netwerk intypt,kun je daar vinden hoe je het voor elkaar kan krijgen...............heel leerzaam.

wat je ook kunt doen is een firewire verbinding tussen twee pc's aanleggen is nog sneller dan crossed UTP ook ;) 1 nadeel de pc's moeten dicht bij elkaar staan, ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan