Netwerk doet het niet enz??

Status
Niet open voor verdere reacties.

JordiEvolutions

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik heb een Packard Bell Easynote Laptop met ingebouwde netwerkkaart voor draadloos internet. Ik heb hier thuis 3 normale computers die het gewoon doen op me draadloze netwerk, mijn laptop vind de netwerken gewoon en er staat rechtsonder in m'n taakbalk ook dat ik verbonden ben. Als ik dubbelklik op het draadloosnetwerkicoontje doe dan staat er bij ontvangen pakketen meestal 9, ik denk dat dit het probleem is, maar hoe los ik dat op?
het merk van mijn router is: NETGEAR WGR614 v9
alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik begrijp uit je verhaal dat je laptop wel verbinding maakt met je router maar niet op het internet geraakt.

Het eerste wat je moet nagaan is of de laptop het wel doet als je hem met een kabel aan de router verbindt.

Indien ja, de ip-adres gegevens van de laptop even bekijken.
Windows-toets + R - typ CMD
In het commandovenster dat zich opent, typ je ipconfig/all
De gegevens die verschijnen even noteren.

Daarna de laptop loskoppelen en draadloos verbinding maken.
Opnieuw je ipadres gegevens controleren (moeten normaal hetzelfde zijn als wanneer met draad verbinden)

Kan je dit eens uitvoeren en het resultaat terugmelden?

Bij mijn vaders huis doe ik het altijd via een gewone lanverbinding dus dat doet het altijd en een tijdje terug heb ik het hier ook gehad dus dat werkt gewoon. Ik heb bij Uitvoeren CMD ingetypt en dan ipconfig/all gedaan en dit komt eruit:

Code:
Windows IP-configuratie

Host-naam.....................................: JORDI
Primair DNS-achtervoegsel..............:
Knooppunttype:..............................:Onbekend
IP-routering ingeschakeld................:nee
WINS-proxy ingeschakeld...............:nee

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: 1785HD177
Beschrijving:
    Realtek RTL8180 Wireless LAN (mini-)PCI NIC
Fysiek adres......................................:00-10-60-8C-DC-08
DHCP ingeschakeld...........................:ja
Autom. configuratie in geschakeld:......:ja
autoconfiguratie IP-adres....................:169.254.236.179
subnetmasker...................................:255.255.0.0
standaardgateway.............................:169.254.236.179

Hoi Jordi,

Zoals je kan zien, krijgt je laptop bij hert draadloos verbinden geen ipadres van de router. Daardoor valt de laptop terug op zijn interne ipadres, nl. 169.254.236.179

Ondanks het feit dat het icoontje aangeeft dat je bent verbonden, is dat in werkelijkheid niet het geval.

Ik heb een Packard Bell Easynote Laptop met ingebouwde netwerkkaart voor draadloos internet. Ik heb hier thuis 3 normale computers die het gewoon doen op me draadloze netwerk, mijn laptop vind de netwerken gewoon en er staat rechtsonder in m'n taakbalk ook dat ik verbonden ben.

Dus als je je laptop laat scannen op beschikbare netwerken, staat dat van jou in de lijst.
Maar wat gebeurt er precies wanneer je op verbinden klikt? Vraagt je laptop een netwerksleutel?
Welke beveiliging heb je ingesteld en ben je zeker dat je laptop deze ook ondersteunt?
(WPA2 is bvb een vrij nieuwe versleuteling die niet door alle netwerkkaarten wordt ondersteund)

Probeer eerst de laptop eens met draad te verbinden en dan je ipadres gegevens eens op te vragen. Dan weet je alvast welke waarden het zouden moeten zijn.
Kan je dat hier ook nog eens posten?

Hoi Jordi,

Zoals je kan zien, krijgt je laptop bij hert draadloos verbinden geen ipadres van de router. Daardoor valt de laptop terug op zijn interne ipadres, nl. 169.254.236.179

Ondanks het feit dat het icoontje aangeeft dat je bent verbonden, is dat in werkelijkheid niet het geval.

Dus als je je laptop laat scannen op beschikbare netwerken, staat dat van jou in de lijst.
Maar wat gebeurt er precies wanneer je op verbinden klikt? Vraagt je laptop een netwerksleutel?
Welke beveiliging heb je ingesteld en ben je zeker dat je laptop deze ook ondersteunt?
(WPA2 is bvb een vrij nieuwe versleuteling die niet door alle netwerkkaarten wordt ondersteund)

Probeer eerst de laptop eens met draad te verbinden en dan je ipadres gegevens eens op te vragen. Dan weet je alvast welke waarden het zouden moeten zijn.
Kan je dat hier ook nog eens posten?
Ja mijn netwerk staat op de lijst en hij vraagt een netwerksleutel, deze sleutel is goed ingevoerd door mij, want deze werkte ook bij al onze andere computers.

Code:
Netwerkverificatie: WPA-PSK
Gegevensversleuteling: TKIP
Dus geen WPa2.

Ik heb net mijn internet kabel in m'n laptop gedaan maar dan werkt het ineens niet?
Bij netwerkverbindingen staat: Lan-verbinding en daaronder netwerkkabel niet aangesloten.
Als ik eerst via lan-verbinding moet komen om mijn probleem op te lossen, heb ik dus nu nog een probleempje.

Jordi
Best is om de laptop eerst af te zetten, dan de UTP kabel tussen je laptop en 1 vd switchpoorten aan te sluiten en pas dan weer je laptop opstarten.
1/ Geraak je dan op Internet?
2/ Indien niet wat is het resultaat van ipconfig/all?
3/ Wat gebeurt er als je de draadloze beveiliging WPA uitschakelt en gewoon geen versleuteling toepast?
4/ Stomme vraag nog hoor maar is de naam van je wireless network (SSID) correct in je laptop ingesteld.
5/ Als je SSID-broadcast hebt uitgeschakeld, zet die dan even terug aan.
6/ Gebruik je MAC-filtering in de Netgear?

Hoi Jordi,

Probeer eens het volgende :

windows toets + R ; typ ncpa.cpl
In het getoonde venster, zoeken naar je LAN verbinding. Die staat waarschijnlijk disabled.
Opnieuw inschakelen en nog eens proberen met de kabel verbinding te maken.

Hoi Jordi,

Probeer eens het volgende :

windows toets + R ; typ ncpa.cpl
In het getoonde venster, zoeken naar je LAN verbinding. Die staat waarschijnlijk disabled.
Opnieuw inschakelen en nog eens proberen met de kabel verbinding te maken.
Oke bedankt ik zal het proberen!
Maar het gaat erom dat ik op het draadloos netwerk kom! =]
En oohja, er staat altijd verzonden pakketten; 500 bijv. en ontvangen 9, that is the problem maybe?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Het draadloze deel komt daarna. Eerst maar eens proberen het met de kabel terug werkend te krijgen, dan pakken we het draadloos deel aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan