Netwerk Driver problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommatje

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2008
Hallo people,

Ik heb Ubuntu 10.04 op mijn PC gezet, en een Sitecom WL-352 USB netwerk adapter, en het lukt maar niet om tot een mooi huwelijk te komen tussen die twee.

Ik had eerst nogal moeite om ndiswrapper aan de praat te kijgen, ik werk voor het eerst met Ubuntu en had geen flauw idee. Maargoed, dat is gelukt dus ik ben al heel trots op mezelf. :P

Maar nu krijg ik alleen het netwerk niet aan het rollen. Ik heb de juiste driver geinstalleerd, namelijk die van Windows XP, en dat is net8192su.inf. Volgens de ndisgkt is de driver juist geinstalleerd en dat klopt ook, want hij vind alle netwerken. "Hardware present: Yes" geeft hij dan ook aan. De apater werkt dus, Zou je denken.

Niet dus, want als ik met mijn huisnetwerk wil verbinden, vraagt hij om de netwerksleutel. Die geef ik op, en vervolgens gebeurt er he-le-maal niks. In Windows zou ik gelijk verbinding hebben, maar in Ubuntu blijft hij maar "connecten", maar er komt gewoon geen internet verbinding. Ik heb ook op mijn netbook Ubuntu en daar verbind hij wel, dus het probleem zit niet in Ubuntu of de instellingen, maar ik denk met de driver van de WL-352.

Afijn, ik snap er nu dus niet meer zoveel van, en ik hoop dat iemand weet hoe ik dit moet of kan oplossen. Ik zeg er wel bij, heel graag in babytaal, want ik ben dus nog beginner. :)

Alvast bedankt!

Het kan zijn dat je usb stick niet compitable is met linux en wel met MAC of MICROSOFT.

Kijk eens op google of dat je het daar kan vinden.

Nee, hij is niet compitabel. Daarom gebruik je dus de ndiswrapper. Op google had ik al gezocht, maar dat is allemaal in zeer ingewikkeld engels. Daarom had ik gehoopt dat hier iemand zou zijn die kon zeggen van, nou, als je dit en dat doet, werkt het. :P

Volgens de ndiswrapper-wiki is mijn wifi stick wel geschikt.

Alle drivers (incl. eentje die rechtstreeks onder Linux zou moeten werken) staan hier
PS: De driver voor Linux moet je zelf compileren onder Linux. Zie de Readme.txt zodra je het .zip bestand hebt uitgepakt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hee, bedankt man! Ik ga het proberen en laat nog weten of het gelukt is.

Nogmaals, bedankt. :thumb:

Het is gelukt, door gewoon Ubuntu 11.04 te installeren. Ik had nog versie 10.04. Versie 11.04 bevat dus uit zichzelf al de juiste driver voor mijn internetstick!

toch bedankt!

Ja, alle drivers worden meegeleverd met de kernel, 10.04 gebruikte nog kernel 2.6.32-31 en 11.04 2.6.38. Zojuist is er weer een nieuwe kernel uitgekomen, 2.6.39. Veel plezier met Ubuntu ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan