Netwerk ellende

Status
Niet open voor verdere reacties.

Image1981

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Hoi,

ik heb een kabelmodem van UPC wwar 1 uitgang op zit voor een utp kabel, deze kabel zat voorheen altijd rechtstreeks in mijn pc en dat werkte.

Nu heb ik een laptop waar windows 7 op draait en waar ik draadloos mee kan internetten dus heb ik een draadloze router van Sitecom aangeschaft.

Bij deze router zit een utp kabeltje die ik in de UPC modem heb geprikt en in de WAN poort van mijn router. Met de laptop kan ik nu draadloos internetten :).

Nu komt mijn probleem, de utp kabel die naar mijn pc loopt heb ik in 1 van de poorten van mijn router geprikt en nu geeft mijn pc de melding "beperkte of geen internet verbinding".
Wanneer ik de pc weer rechtstreeks in de UPC modem prik werkt internet wel.

Al geprobeerd en gechecked:

- Automatisch een ip adres laten toewijzen
- Netwerkkaart van de pc uitgewisseld met een andere
- Andere router aangesloten die zeker werkt
- Andere pc aangekoppeld die zeker werkt
- Eerst het modem laten opstarten, dan de router, dan de pc dan de laptop
- Eerst de router laten opstarten, dan het modem, dan de pc en dan de laptop
- Modem gereset
- Router gereset
- ipconfig
- ipconfig/renew

Pingen naar de router lukt ook niet omdat mijn pc een windows ip toegewezen krijgt, iets van 169.172 ... ....

Kortom help want ik wil draadloos met de laptop en een kabel naar mijn pc.

Wat als je handmatig een IP adres instelt op de PC in dezelfde reeks als de router?
Is de kabel wel goed? Als je draadloos wel een DHCP adres krijgt en via de kabel niet, dan zit ik als eerste aan de kabel te denken.

Hoi,

Fixed ip heb ik ook geprobeerd in dezelfde reeks vd router met het juiste gateway adres etc. Alleen de DNS heb ik niet ingesteld omdat ik die niet weet, ondanks dat dan niet meer de melding geeft "Beperkte/ geen internet toegang" kan ik niet pingen naar de router en dus ook niet inloggen op de router. Uiteindelijk moet de pc gewoon automatisch een ip toegewezen krijgen.

De kabel moet goed zijn want wanneer ik deze in de UPC modem prik krijg ik gewoon een ip toegewezen en kan ik op internet.

Hallo.
De upc-kabel moet van de modem naar router,en de bij de router geleverde kabel plaats je tussen de router en je pc.
Succes.

De kabel die bij de router zit is 30 cm lang, dat wordt lastig als de pc op 1 hoog staat. Al met al zal ik een andere utp kabel (die ff wat langer is) proberen om uit te sluiten dat het aan de huidige kabel ligt.

Alvast bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan