Netwerk en systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Berichten
3.253
Ik zit met 2 problemen...

Vandaag probeerde ik ons netwerk in te stellen via vista... de vista op mijn laptop behoorde nog niet tot hetzelfde netwerk als alle andere pc's.

Ik stelde het netwerk in, alles zag er ok uit, tot ik op een bepaald moment via vista niet meer op internet kon. Vista erkende het probleem maar kon geen oplossing vinden.

Ik dacht eraan om systeemherstel toe te passen, en dat brengt mij bij het tweede probleem...
In xp stelt xp automatisch een herstelpunt in om de zoveel tijd en als ik een programma installeer. Waarom doet mijn vista dat niet en hoe kan ik dat veranderen?

Alvast bedankt.
 
Hoi !

Dat doet Vista ook, hoor, en nogal veel !!!.

Opstarten van de Vista-DVD, kiezen voor: bestaande installatie repareren, kiezen voor: Vista naar een eerdere datum terugzetten.

Weet niet of het anders kan, maar zo doe ik het en dat werkt perfect.

Greetz,

Harry.
 
Helaas, dat is geen optie voor mij, want ik kon mijn vistadvd tijdens de installatie niet booten, ik heb een andere moeten lenen om vista te installeren indertijd.

Kan het ook als ik in vista zelf de vistadvd open?
 
onder het motto 'proberen kan altijd' heb ik dan toch nog eens geprobeerd te booten van de vistadvd
wonderbaarlijk genoeg lukte dat deze keer wel!

Helaas, net als in windows vista zelf zijn er geen systeemherstelpunten te vinden omdat hij die niet automatisch aanmaakt...

Hoe los ik mijn probleem nu op? En hoe zorg ik ervoor dat windows vista automatisch herstelpunten aanmaakt als ik bijvoorbeeld iets installeer...

Ik zit met een dualboot xp - vista, in xp werkt internet zonder problemen.
Maar als ik in vista onder netwerk ga kijken en dan de schematische voorstelling van het netwerk bekijk zie ik:

Mijn computer ------------------------ router -------------x--------internet.

volgens vista is de router dus niet verbonden met internet. De rest van mijn computers kunnen echter zonder problemen op internet via de router.
Hoe los ik dit op?
 
Ik ga het volgende proberen:

- een backup maken van de map D:\Users\Mijn gebruikersnaam
- de vistapartitie formatteren en vista opnieuw installeren en die map terugzetten...

Schone vista met standaardinstellingen, maar wel persoonlijke instellingen behouden, toch?
 
Helaas, bij mij niet...

Ik heb al tientallen updates gehad in vista, elke keer in de veronderstelling dat ie een herstelpunt maakte.

Ik heb het nog nooit eerder nodig gehad, maar als ik nu systeemherstel open, geeft ie aan dat ik geen herstelpunt kan terugzetten omdat er geen herstelpunten bestaan...

toch maar formatteren dan?

Heeft iemand een idee waarom vista geen automatische herstelpunten aanmaakt?
 
Ik zit nu wel met een dualboot, ik kan proberen een herstelpunt in xp te kiezen om vista te herstellen...?
Aangezien die partitie erbij staat op het tabblad systeemherstel...
Misschien is dat de reden waarom vista geen herstelpunt maakt? Omdat dat in xp zit verwerkt?
 
Helaas, xp herstelpunt hielp niet.
toch maar formatteren dan.
 
Ik heb niet geformatteerd, ik ga alles in de windows.old verplaatsen. Heb geen tijd om volledige backup te nemen en je weet nooit.

Maar is het normaal dat het 'uitpakken van bestanden' op 0 % blijft staan? Of duurt dit gewoon superlang?
Of is ie in werkelijkheid eerst nog bezig met de bestanden te verplaatsen naar windows.old, dat kan toch niet?
 
Mooi, internet werkt weer...
Maar systeemherstel is nog steeds hetzelfde probleem.

Ik heb 1 handmatig herstelpunt gemaakt in het begin. En nu ben ik bezig met programma's als antivirus te installeren. Maar hij maakt hier geen herstelpunten om...

Ik zal dan nog maar een handmatig herstelpunt maken nadat ik alles volledig naar wens heb ingesteld...
 
Het is dan blijkbaar toch gelukt, er zijn nu wel automatische herstelpunten aangemaakt. Ik ben tevreden, ik zou bij god niet weten hoe het kwam dat ie dat eerder niet deed, maar ik draai weer een schone vista nu, dus dat kan er weer mee door.

Bedankt, Harry!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan