Netwerk games + router + windows XP = ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jws

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2003
Berichten
28
(ik wist niet precies in welk forum ik dit moest zetten, dus ik plaats hem maar hier)
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem : ik heb 2 computers, beide windows XP, met een gedeelde internetverbinding via een sitecom router. Internet en netwerk werkt prima, filesharing werkt en de PCs kunnen elkaar pingen. Desondanks werken games niet : ik create een game op de ene PC, de andere PC 'ziet' deze game gewoon niet. Op beide PCs zijn TCP/IP(via DHCP, de router werkt als DHCP server) en IPX/SPX geinstaleerd.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?
Alvast bedankt,

jws
 
Dat kan je (denk ik) niet oplossen, omdat je maar één IP nummer naar buiten toe stuurt. Als het tenminste over een on-line game gaat.
 
excelsior : elke game die ik heb geprobeerd, o.a red alert 2.
wajang : nee, ik bedoel geen on-line game, maar gewoon een LAN game.
 
heb je vaste IP adressen?
Heb je al eens TCP/IP geprobeerd om te spelen?
Heb je al eens IPX/SPX geprobeerd om te spelen?

Wie weet werkt het als je dat een doet :)
 
Je kunt ook eens proberen de nieuwste patches voor het spel te downloaden. Misschien werkt het dan wel
 
-De router fungeert als DHCP server, maar kent wel elke keer dezelfde IP adressen toe (192.168.0.1 voor eerste PC, 192.168.0.2 voor tweede PC, etc...)
-Wat bedoel je precies met IPX/SPX of TCP/IP gebruiken om te spelen? Dit hangt van het spel af (meeste nieuwe spellen gebruiken TCP/IP). Of bedoel je dit niet ?
-Ja, nieuwste patches probeer ik altijd als eerste.
 
Met wat voor kabel zijn de pc's aangesloten.
Je moet geen utp kabelgebruiken! Gebruik tussen 2 pc crosskabel, of 2 utp kabels met een hub of switch ertussen. Stel dan het ip adress en alles van je netwerk gewoon in en de ipx protocol ook.

Succes
H

ps
ik weet alleen niet zeker of het uitmaakt of het ntfs is of fat32, ik vermoed van niet.
 
Bedankt.Het zijn inderdaad 2 UTP kabels, en de router is hier de switch. Ik zal later nog even proberen DHCP uit te zetten en handmatig IP adressen toe te kennen.
 
Bij Red Alert 2 werkt de LAN niet tussen twee XP computers, één XP en een andere versie (bv 98 of ME werkt wel). Dat komt omdat het spel eigenlijk XP niet ondersteunt. Het is gewoon te oud. Dus je kan of een dual boot aanmaken of er voor kiezen geen spel via LAN te spelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan