netwerk gateway niet beschikbaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter tren
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tren

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2012
Sinds een week heb ik het probleem dat om de 20 minuten mijn intenet wegvalt. Er staat dan dat ik verbonden ben, maar geen toegang heb.
Als ik naar problemen oplossen ga staat er dat mijn netwerk gateway niet beschikbaar is.

Anders dan veel andere mensen, hebben alle mensen die met de router zijn verbonden dit probleem. Ook mensen die op een mobile device zitten. Het probleem dook al eerder op maar toen ging het weer weg na een week. Nu is het probleem weer terug. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een ziggo abbonoment en het probleem ontstond pas toen ik de nieuwe ziggo router had geïnstaleerd.

Graag een reactie.

Groet Tren Jacobs.

dus iedereen heeft dit probleem, als ik je goed begrijp? Mijn eerste advies zou zijn om met Ziggo contact te nemen voor support of om de router om te wisselen.

dat advies zou een goed idee zijn, maar zou het ook mogelijk zijn dat de kabel van de router naar het internet er niet goed inzit?

Op netwerk centrum zie ik namelijk dat het probleem tussen de router en het internet zit.

dat kan. heb je die kabel al eens uit de router gehaald en er opnieuw ingestoken? Maar sowieso ff met Ziggo contactnemen. Ik veronderstel dat ze de kwaliteit vd verbinding tot aan hun router moeten kunnen doormeten?
Werkt iedereen draadloos met die router of zijn er ook pc's die met een ethernet kabel op de router zijn verbonden. Test eens of het probleem zich ook voordoet als je niet draadloos werkt.
Was de vorige router ook door Ziggo voorzien? Je hebt de nieuwe router volledig zelf geconfigureerd, begrijp ik?

Kijk ook eens op welk wifi kanaal de router staat, als die namelijk op de standaard 6 of 11 staat, is de kan groot dat iemand in de buurt ook hetzelfde kanaal gebruikt.

ik g contact op nemen et ziggo heb de router zelf geplaatst orige router was ook ziggo
ik ga kijkne of het probleem er ook met kabel is e hoe kijk ik op welk kanaal de router staat?

in ieder geval bedankt voor jullie hulp

Hallo tren, een beetje raar dat je die vraag stelt als je de router zelf hebt geïnstalleerd? Of heb je die uit de doos gehaald en aangesloten in de hoop dat het zou werken? Anyway je moet inloggen op de router en daar zal wel ergens een wireless status menu zijn waaruit je het kanaal kan halen.

nou ik heb hem geinstaleerd zoals ziggo zei met een flimpje...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan