Netwerk [Gratis bak - goede comp]

Status
Niet open voor verdere reacties.

lollige

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Hallo allemaal.
Ik heb laatst 9 computers gekregen, ik kan er alleen niks mee, 'k heb namenlijk geen windows cdrom ofzo, en er staat nu alleen dos op, en verder niets, 't zijn ooit netwerkcomputers geweest.
Ik kon geen ander besturingssysteem vinden op floppy (ik zou graag linux willen, maar ik kan voorlopig niks branden) en ik kon hem ook niet makkenlijk aansluiten op het internet want ik heb geen router, en die andere computer mag ik er niet vanaf halen.

die andere computer krijgt internet via de USB, en had geen netwerkpoort. Ik heb dus uit een van die andere computers een kaart gehaald met een netwerkpoort eraan, en die er in gezet:cool: ik heb een netwerkkabel gepakt en ze aan elkaar vast gezet, en geprobeerd een online tutorial te vinden voor eentnetwerk. Allemaal mooie sites, maar het was allemaal voor alleen windows, en niet voor windows te verbinden met dos:confused: .

Ik heb een windows 98 se en een MS-DOS 6.22

Ik zou graag willen dat ik via een netwerk een besturings systeem kan downloaden op die computer, het is me op geen enkele manier gelukt om een netwerk te maken, en als ik intyp ipconfig dan zegt ie dat ie dat niet kent, en als ik ping dat zegt ie dat ie geen TCP/IP verbinding heeft.

Ik zou niet weten wat ik moet
het liefst heb ik natuurlijk gewoon een cd-rommetje met windows er op, maar de moeilijke kant is (hopenlijk) gratis, dus probeer ik die maar. :o

Doaghe
Lollige

Maak van één van die pc's een router en je kunt een netwerk opzetten.

Een router maken van een PC?
Dat heb ik nog nooit gehoord
Vertel eens hoe???:eek:

Moet je dan niet al linux hebben???:evil:

Op die computers staat nu alleen ms-dos!
en ik kan er geen linux op krijgen, ik heb 'm niet op cdrom en ook niet op floppy ofzo....:rolleyes: :mad:

lollige

Heb je de link van SJJ wel gelezen!!
Daar kan je namelijk een flop downloaden.
En dat bedoelde SJJ nou

Oh...
Dankje
Ik zie daar alleen groot Router system for linux staan. en bij de systeem eisen stond ook alleen linux..:( :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan