netwerk hardeschijf benaderen op afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

steven1976

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2007
ik heb een netwerk hardeschijf iomega

deze kanik wel benaderen via mijn eigen pc met ftp

maar het lukt me niet om het via http te benaderen

ik heb poort 21 open gezet

ik heb geprobeer om via een andere toegang te krijgen
maar dit gaat mij niet lukken

mijn moden/router is een zyxel Prestige 2602HW-61
mijn hDD is iomega netwerk H|D
mijn netwerk zit op een dhcp server

is er iemand die mij stap voor stap kan uitleggen hoe ik dit kan doen

ik heb hier geen kaas van gegeten

Laatst bewerkt:
Klinkt logisch. FTP is een heel ander protocol dan HTTP :rolleyes:

Probeer in je browser eena ftp://{het_ip_naar_de_schijf} (bijv: ftp://145.53.158.33)

dan nog is het alleen maar in zijn eigen netwerk.
Probeer het eens met smart ftp client, is gratis ( horen ze hier graag).
Alles open zetten heeft wel het gevaar dat er iedereen op kan inloggen.

dan nog is het alleen maar in zijn eigen netwerk.

Hoezo dat? TS geeft aan dat de poort al open staat dus als je het ISP-IP gebruikt moet je hem kunnen benaderen via ftp:\\{ip}

nee,lukt niet
Vooral niet als er een router tussen zit.

Laatst bewerkt:
Want? Iets zeggen is 1 ding, iets beargumenteren is een ander ding... :rolleyes:

Het is niet voor niets een netwerk-schijf. Dus met een RJ-45 ingang. Zet je daar dus de juiste poort voor open dan kun je die via het internet benaderen.

Wat is het type van de IOmega schijf? Wellicht kunnen we dan wat informatie voor je opzoeken.

Als ik de handleiding er zo bij pak lees ik niets specifieks over een internet-optie.

Daarom ga ik er vanuit dat je gewoon poort 21 in je router moet forwarden naar je netwerkschijf en dan via het IP welke je op http://www.watismijnip.nl ziet staan naar de schijf moet kunnen.

Hopelijk heb je de Allow Anonymous-optie uit staan en heb je een account aangemaakt want anders kan jan-en-alle-man je FTP benaderen en bekijken.

Er wordt in de handleiding ook iets over het programma Iomega Discovery Home Tool genoemd dat je daarmee informatie over de schijf kunt opvragen waaronder het IP, hoewel ik er vanuit ga dat je dan het netwerk-IP te zien zult krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan