Netwerk hardeschijf bepaalde mappen beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle81

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Berichten
36
Hoi,

Ik heb onlangs een netwerk hardeschijf gekocht. Western Digital Mybook 1tb. Erg leuk en handig dingetje gezien ik bepaalde bestanden op afstand nog wel eens nodig ben. Maar nu wil ik deze graag delen met mijn vader. Nou is me dat opzich al wel redelijk gelukt maar ik wil graag op de hardeschijf die dus bij mij thuis staat bepaalde mappen beveiligen zodat hij er niet in kan komen zonder bijv. een wachtwoord in te voeren.
Mijn vraag is dus kan dat en zo ja hoe?

En dan nog een andere vraag... Weet iemand een klein handig programmatje waarmee ik
gemakelijk extern op die schijf kan komen? ik gebruik nu MioNet want er stond op de installatie cd een linkje van op... Maar dit is een veel te omslachtig programma.
Ik wil gewoon simpel via een soort verkenner op die schijf ergens kunnen komen.
En niet via een erg uitgebreid stuk software wat ook elke keer automatisch opstart met windows. En waar heel veel extra dingen bij zitten die ik toch niet gebruik.
Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk ben anders hoor ik het graag even.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Groetjes

Eagle-81
 
Laatst bewerkt:
het is niet mogelijk om bepaalde mappen uit te sluiten. je kan de hele hdd met een ww beveiligigen of niet. er zijn wel programma's die mappen kunnen beveiligen met een ww maar of dat op een netwerk externe werkt weet ik niet.

over je vraag over een ander handig programmatje weet ik helaas niet.

dat van automatisch opstarten als je dat uit wilt zetten moet je eens kijken onder: start > alle programma's > opstarten. als hij daar tussen staat moet je hem weghalen als je niet meer wilt dat hij automatisch opstart. je kan ook nog kijken met ccleaner een gratis programmatje. maar makkelijker is denk ik start > uitvoeren > typ "msconfig" onder het tabblad opstarten moet je naar jou programmatje zoeken en uitvinken. dan start hij niet meer op bij het opstarten van windows.
 
Over het deel van het beveiligen ben ik al klaar mee dat is opzich wel opgelost.

Ik zoek nu eigenlijk alleen nog een simpel iets waarmee ik dus overal ten alle tijde op
die hardeschijf kan komen.
En ik heb echt geen idee hoe. Ik gebruik nu MioNet omdat die software erbij zat.
Maar dan moet ik dus beslist en deze pc en die harddisk aan hebben. En dat was nou net
niet de insteek want dan had ik hier wel een grotere hardeschijf intern ingekocht.

Iemand die mij hiermee verder mee kan helpen?

alvast bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan