Netwerk HDD niet beschikbaar voor Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarfvz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,

Een oom van mij heeft sindskort een nieuwe Laptop met Vista, en hij heeft een netwerkje, met daarin ook een Ext-hdd ( met lan aansluiting), alle andere pc ( Win XP) zien de hdd direct en kunnen er ook bestanden van openen, bij die vista machine, ziet die hem eerst wel, maar is hij niet te benaderen, Vista blijft zoeken, maar kan het niet openen, en het is alleen bij de Ext-hdd de rest van de XP machines kan die wel bestanden openen, en evt, bewerken.

Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Andere vraag ook vista, gaat de draadloze lan verbinding na een paar minuten niet gebruikt te worden in een soort van slaap stand?

alvast bedankt

waar is die externe harddisk op aangesloten....
kun je deze wel pingen?

draadloos in slaapstand.....niet dat ik weet.

De ext. hard disc is op een router aangesloten, met een lan aansluiting, alle xp machines kunnen de ext hdd gewoon benaderen, de vista machine kan alle pc benaderen, alleen de ext hdd niet

Dan kun je de hd dus ook pingen.
Kun je in het netwerk centrum (vista) daar de harddisk via een ip adres toevoegen?

Eigenlijk is het probleem niet opgelost.

de Ext-hdd is Fat32 geformateerd, zou dit een probleem kunnen zijn voor Vista.

heb nu in de ext. hdd een ftp server actief gezet, zo is die wel benaderbaar, maar moet bestanden eerst downloaden en kan ze niet direct openen, want een Corel draw bestand opent het systeem in een IE venster

Eigenlijk is het probleem niet opgelost.

de Ext-hdd is Fat32 geformateerd, zou dit een probleem kunnen zijn voor Vista.

heb nu in de ext. hdd een ftp server actief gezet, zo is die wel benaderbaar, maar moet bestanden eerst downloaden en kan ze niet direct openen, want een Corel draw bestand opent het systeem in een IE venster

ik denk dat je voor vista beter die hdd naar ntfs kan gaan converteren al kan vista ook wel fat 32 aan maar daarmee kan je natuurlijk geen bestanden van 4Gb gaan kopieren

ik denk dat je voor vista beter die hdd naar ntfs kan gaan converteren al kan vista ook wel fat 32 aan maar daarmee kan je natuurlijk geen bestanden van 4Gb gaan kopieren

Ik heb het converteren wel eens bij mijzelf gedaan, en dat ging goed, maar hoe is dat te doen bij een netwerk Hdd, die heeft geen stations aanduiding, moet ik hem aansluiten als usb, omdat te kunnen doen

Ik heb het converteren wel eens bij mijzelf gedaan, en dat ging goed, maar hoe is dat te doen bij een netwerk Hdd, die heeft geen stations aanduiding, moet ik hem aansluiten als usb, omdat te kunnen doen

ik denk inderdaad dat je hem zal moeten aansluiten met usb dan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan