Netwerk informatiebord

Status
Niet open voor verdere reacties.

no3o5

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2009
Ik heb de opdracht gekregen om te onderzoeken of het mogelijk is om met behulp van powerpoint een interactieve netwerkpresentatie neer te zetten.

Ik zal de situatie en opdracht wat verder toelichten.
Wij hebben in onze fabriek meerdere productie afdelingen. Nu is het de bedoeling dat op iedere afdeling een scherm komt te hangen die bedienbaar is met een muis. Op dit scherm moet een presentatie/slideshow draaien die algemene informatie weergeeft.
Zodra iemand met de muis beweegt moet worden overgegaan naar een interface die afdelings specifieke informatie weergeeft, een medewerker moet hier zelfstandig in kunnen navigeren, naast deze afdelingsspecifieke informatie moet er ook toegang zijn tot de algemene informatie.

Dit geheel mag natuurlijk geen tot zo weinig mogelijk kosten. Daarom willen we weten of het mogelijk is om een dergelijke presentatie in powerpoint te bouwen. Dit is software die al aanwezig is, en de redacteurs hebben al de kennis om dia's in powerpoint te bouwen.

Mocht iemand een software pakket weten dat dit ook kan dan hoor ik het graag, en ik zal het zeker meenemen, de voorkeur gaat echter uit naar powerpoint.

21 views en geen reacties doet mij vermoeden dat ik niet alles duidelijk heb omschreven in mijn bovenstaande verhaal.

We zaten als powerpoint oplossing erover te denken om voor iedere afdeling een eigen powerpoint presentatie te bouwen die de afdelingsspecifieke informatie weergeeft. En dit dan gebouwd met navigatieknoppen in kioskweergave.

Na een periode van inactiviteit op het scherm moet een powerpoint met algemene informatie (dat wil zeggen, voor alle afdelingen hetzelfde) als slideshow gaan draaien. Voor deze powerpoint presentatie zou het misschien mooi zijn als deze een slideshow opbouwt met afbeeldingen uit een bepaalde map. Deze afbeeldingen zullen dan als afbeelding opgeslagen dia's zijn.

Mijn kennis en vaardigheden in powerpoint gaan echter niet veel verder dan dat wat ik tijdens mijn opleiding heb opgedaan. Dus iedere hulp hierbij is meer dan welkom.

Laatst bewerkt:
Een afbeelding ter verduidelijking.
Op het scherm van afdeling 1 draait "Afdeling_1.ppt" deze powerpoint presentatie moet 3 andere presentaties aan elkaar koppelen en doorlopend achter elkaar vertonen. De presentatie moet doorlopend zijn tot een medewerker met de muis de navigatieknoppen op een dia gaat bedienen. Na een periode van inactiviteit moet de presentatie weer gaan lopen.

Andere afdelingen moeten op 2 dezelfde presentaties aanspraak kunnen maken.

attachment.php

Bijlagen

• network presentation.png
    network presentation.png
    29,2 KB · Weergaven: 204
Ik ben al iets verder in dit probleem.

Een diavoorstelling voor iedere willekeurige afdeling bestaat uit minimaal 3 powerpoint bestanden.
1 ppt met corporate berichten
1 ppt met plant / locatie specifieke berichten
1 ppt met afdeling specifieke berichten

Met behulp van de powerpoint viewer (2003) kan ik een playlist maken.
De problemen die hier bij ontstaan zijn
- Na 1 keer alle presentaties te hebben afgespeeld stopt de viewer. vanaf versie 2003 wordt de "loop" niet meer ondersteund.
- Hoe zet je navigatie tussen de 3 powerpoint bestanden op

Op de website http://awesomebackgrounds.com heb ik een tutorial gevonden die de presentaties aan elkaar koppelt/ achter elkaar aan laat afspelen. Door het bestand, dat de presentaties koppelt, zodanig in te stellen dat deze de presentatie afspeelt tot op de escape toets wordt gedrukt blijven de gekoppelde presentaties achter elkaar door lopen.
In dit systeem blijft nog steeds het probleem met de navigatie bestaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan