Netwerk Inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk26

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het netwerk instellen bij windows XP SP2.

Ik heb hier een werkcomputer staan met mijn administratie en ik wil dat niemand er in kan kijken zonder dat ze een gebruikers naam en wachtwoord invoeren. want dit is prive. Maar ik wil wel vanaf de bank met mijn laptop in de hele hardeschijf kijken.

Ik heb hier een voorbeeld van wat er moet op springen voor dat iemand de inhoud kan bekijken.

login.JPG

Dit is als in op een computer bij mij in het netwerk inlog. Hij weet zelf ook niet hoe hij er aan is gekomen. Maar het werk wel goed.

Hoe stel ik dit in?

Alvast bedankt,

Jeroen

Hey,

ik vind dat met XP ook een beetje wazig.
Hier is een oplossing hoe het met mij een aantal keer is opgelost :rolleyes:

Dit is wel voor XP Pro:
1) Start - Uitvoeren
2) Typ: control userpasswords2
3) Klik op het tabblad Gevananceerd en klik dan op de knop Geavanceerd
4) Aan de linkerkant op de map Gebruikers klikker
5) Dubbel klik de gebruiker Gast en schakel deze UIT

Toepassen en afsluiten...

Als je Windows XP Home hebt, moet je dat ff zeggen.

Succes,
Mathijs

Ja ik snap er geen reed van dat dit niet standaard kan.

Maar goed het werk wel. (dank daar voor:thumb:) maar nu kan ik er niet op inloggen. Heb van alles geprobeerd.Vanaf mijn laptop gebruikers naam+pass van de PC ingevuld krijg ik dit.(deze zijn zeker goed ingevuld)

fout.JPG

Als ik bestands delen weer terug op eenvoudig zet springt het gast account automatisch weer aan en kan weer iedereen in mijn PC.

Groet,
Jeroen

Welke gebruikersnaam en wachtwoord typ je dan in?

inlog van de PC waar ik op wil inloggen.

Gebruikersnaam : Henk
WW : *******

Als ik naar de opgegeven pad kijk (\\imac-jeroen), neem ik aan de dat de pc is waar je op wilt inloggen, waarnaar je dus het scherm krijgt die je in je eerste bericht van dit topic hebt laten zien?

Laatst bewerkt:
@Jerry Schuffus

1. \\192.168.0.100 (=PC)
\\192.168.0.104 (=Laptop)

2. Op de Laptop: \\192.168.0.100 (enter)

3. Power-tower is even een voorbeeld het is nu imac-jeroen
login.JPG

4. Vul de log in van de PC (user:Henk Pass:*** = zelfde als login van PC)

5.
fout.JPG

Hi,

Heb je ervoor gezorgd dat je eigen login op deze pc niet enkel bij users staat, maar ook bij administrators.
Als je gast uitschakelt komt het wel eens voor dat je dan ook niet meer kan inloggen met een gewone user account , maar moet hij bij administrators staan.
Dit is niet de logische of normale gang hoe het gaat als je gast uitschakelt, maar zoals ik al zei, kan voorkomen.

En niemand anders maakt tegelijk gebruik van die verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan