netwerk instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

beernd

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2002
Hallo allemaal,

Ik wil graag een netwerk installeren met een experia box, laptop draadloos en de "normale " pc via de een kabel. Heb nu al verschillende wizzards doorlopen maar geen resultaat. Eset smart security wel open gezet voor netwerk.

Kan iemand mij hier doorheen helpen?

BVD Bennie

Ik ga er van uit dat de verbinding goed is en beide PC's op internet kunnen.
Ga voor de PC naar configuratiescherm en dan Netwerkverbindingen.
Selecteer de netwerkkaart en klik links op thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen.
Doorloop de wizzard en vink aan Deze computer maakt verbinding met internet via een gateway. Ook moet de computernaam anders zijn dan die van de Laptop
De werkgroepnaam mag je veranderen, maar moet uiteindelijk wel dezelfde naam hebben als straks voor de laptop ( standaard staat daar dacht is MSHOME )

Daarna doe je hetzelfde voor de laptop,meestal staan daar bij de netwerkverbindingen 2 netwerkadapters. Kies hier dus de draadloze adapter.
Doorloop nu weer de wizzard en geef dezelfde werkgroepnaam als bij de PC.

Als er nu geen firewalls in de weg zitten, zou het moeten werken.

Zoniet, moet je in de firewall op de laptop zo instellen dat het IP adres van de PC een veilig adres is en omgekeerd op de PC het IP adres veilig zetten van de laptop.
Je kunt ook de hele range op veilig zetten, zodat je later als er nog eens een PC bij komt op het netwerk je dit niet nogmaals moet instellen.

Welke IP adressen er door de router uitgedeeld worden kan je zien in het configuratie scherm van de router ( experia box ) Ik neem aan dat je weet hoe je daar inkomt.
Dit staat in de gebruiksaanwijzing en kan zijn http://192.169.1.1 of zoiets.

Je kunt dit ook achterhalen door bij start, cmd intikken en dan in het dos scherm ipconfig intikken.
Doe dit dus bij de PC en bij de laptop, zodat je de IP adressen van beide PC's weet.

Laatst bewerkt:
Ik kan met beide pc's op internet. Wizzads gedaan zoals je zei, geen resultaat, niet toegankelijk etc etc.

hoe kan ik het IP adres op veilig zetten, hij vraagt om een naam, welke naam moet ik daar dan invoeren? Ip adressen zijn wel bekend van beide pc's.

Laatst bewerkt:
Dan is het waarschijnlijk toch een firewall probleempje.

Wat bedoel je met hij vraagt om een naam ?

Welk programma of wat vraagt er om een naam ?

Hoe je een IP adres op veilig zet, verschilt per firewall ( programma ).
In NIS moet dat weer anders dan in Comodo of Kasperky Internet security o.i.d.
Lees dus de handleiding even goed door van het programma dat jij gebruikt.

het heeft even geduurd, maar ben een paar dagen weggeweest.

Het is opgelost, hoe dat weet ik zelf ook niet precies, maar een aantal keren de wizzard gedaan, pffffff.

Op een ander forum las ik dat je naar de betreffende pc in het netwerk kon zoeken, dat bracht de oplossing. Gevonden dus, nu werkt alles voorzover ik heb kunnen ontdekken.

Bedankt allen voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan