Netwerk installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lasse

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2005
Ik wil een netwerk installeren tussen twee XP computers en een 98.
De XP computers doen het al maar als ik er bij de 98 de wizzard netwerk installeren er overheen gooi krijg ik deze foutmelding:

P8073181.jpg

Ik snap dit niet, wat moet ik er aan doen?

Lasse

is je netwerkkaart in je w98 pc wel goed geinstalleerd?

Kijk eens in apparaatbeheer of je daar gele uitroeptekens of vraagtekens tegenkomt

Jep, die zijn er:

Apparaatbeheer%2098.bmp

En... deze XP computer maakt gebruik van de netwerkadapter Intel(R) PRO/100 VM Network Connection. Maakt dat ook nog uit? Omdat dat een andere is?

Lasse

er is dus iets mis met de netwerkkaat in je win98pc.

Als je dat item met uitroepteken aanklikt en vervolgens onderaan op "Eigenschappen" zie je in het volgende scherm een foutmelding staan.
Waarschijnlijk heeft het iets te maken met het stuurprogramma/drivers van je netwerkkaart. Heb je de installatie cd/diskette hiervan nog?

En nee, het maakt in principe niet uit dat het een andere netwerk kaart is.

Ja, klopt, dit is de foutmelding:

apparaatstatus.bmp

Ik heb, precies volgens aanwijzingen het stuurprogramma van dit apparaat bijgewerkt maar het vraagtekentje (of was het nou een uitroeptekentje? :rolleyes: ) blijft gewoon staan. Kan het dan zijn dat dit apparaat uberhaupt niet eens aanwezig is (of dat hij niet goed werkt)?

In ieder geval alvast bedankt, Lasse

ps: Kan het in dat geval dan zijn dat ik bij de netwerkverbinding eingenschappen gewoon de verkeerde netwerkadapter het geselecteerd? En zo ja, hoe weet ik dan welke de goeie wel is?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Lasse
Ja, klopt, dit is de foutmelding:

apparaatstatus.bmp

Ik heb, precies volgens aanwijzingen het stuurprogramma van dit apparaat bijgewerkt maar het vraagtekentje (of was het nou een uitroeptekentje? :rolleyes: ) blijft gewoon staan. Kan het dan zijn dat dit apparaat uberhaupt niet eens aanwezig is (of dat hij niet goed werkt)?

En tijdens het bijwerken geen foutmeldingen?
Of bijv dat ie geen bijgewerkt stuurprogramma kon vinden? En heb je de drivers van een disk/cd-rom gehaald?

ps: Kan het in dat geval dan zijn dat ik bij de netwerkverbinding eingenschappen gewoon de verkeerde netwerkadapter het geselecteerd? En zo ja, hoe weet ik dan welke de goeie wel is?

Helaas is je vorige screenshot alweer verdwenen, maar als ik het mij goed herinner stond er maar 1 netwerkadapter (die met dat uitroepteken/vraagteken) dus het lijkt me sterk dat je de verkeerde hebt gekozen. Bovendien elimineren we hiermee ook de mogelijkheid dat ie helemaal niet aanwezig is, want waar heb je anders je netwerkkabel op aangesloten :)

Ik denk dat het toch iets is met je drivers/stuurprog. Kun je je vorige screenshots misschien nog even online zetten?

Ik had het apparaat beheer nog niet van internet gehaald, de machtigingen waren alleen verdwenen :confused: maar doen het nu weer. (En die van de eingenlijke foutmelding is ook weer gemachtigd.)

Nee, tijdens het bijwerken geen foutmeldingen... maar... hier:
Netwerkadapters%20selecteren.jpg
kan ik gewoon netwerkadapters selecteren en toevoegen en dan komen ze gewoon in de lijst van het apparaatbeheer te staan, wel met uitroepteken. Er staat ook, selecteer de netwerkadapter die overeenkomt met uw hardware. Vandaar dat ik dacht dat er misschien de verkeerde netwerkadapter geïnstalleerd is.

Lasse

Laatst bewerkt:
ja in dat geval zou het wel kunnen ja.
weet je welk merk netwerkadapter je hebt?
Anders moet je even de pc openmaken en op de kaart zelf kijken.
Daar staat een merk en waarschijnlijk ook wel een type(nummer).
Zet dat even hier neer als je wil.

En heb je een installatie diskette/cd-rom van die netwerkkaart?

-extra vraag- heb je een losse netwerkkaart of zit er een geintegreerd in je moederbord?

mmm... ik ga er van uit dat dit:
P8103201.JPG
en dit:
P8103202.JPG
de netwerkkaart is omdat daar het stekkertje in zit, klopt dat? en of ik daar de installatiediskette nog van het :rolleyes: ... moet ik wel heel goed naar zoeken.

ik zie alleen geen merk, en of het typenummer dan dat is wat er op het IC staat?

wacht, ik vind nu een boekje, staat op dat dit de LAN kaart was, met installatiediskette. hij is van Sweex (net als de router), de Sweex 10/100 Mbit PCI LANCARD.

is dat de goeie?

Lasse

Dit is idd een netwerkkaart, maar of het er 1 van Sweex is...ik zie eerlijk gezegd ook nergens een merk ofzo staan.

Wat ik al eerder wilde zeggen maar ben vergeten: Als je nu systeembeheer die netwerkkaart aanklikt en vervolgens onderaan kiest voor "verwijderen".

Vervolgens je PC opnieuw opstarten, en als het goed is vind ie dan nieuwe hardware (met een beetje geluk geeft ie ook gelijk aan wat voor netwerkkaart het is).
Daarna laat je de wizard naar driver bestanden op die Sweex Diskette zoeken.

Succes!

wacht eens even, ik zie nu pas dat RTL op de netwerkkaart staat, oftwel het is een Realtek 8193D.
(Zijn de netwerkadapters van Sweex niet ook van Realtek?)

Anyway: download hier hier of hier het automatische installatieprogramma.

(Even uitpakken met winzip)

Ik hoop dat dit werkt!

Ja, dat léék te werken maar...

dan krijg ik de melding dat zich op de installatiediskette geen gegevens over de hardware bevinden.

Die kaart is echt van Sweex, in het boekje staat een exact overeenkomende afbeelding van de kaart en de diskette hoort echt bij het boekje en dus bij de kaart. Enig idee hoe dit nu weer kan? :confused: :rolleyes:

de melding: :
Selecteer%20apparaat.jpg

O, sorry, had je tweede bericht nog niet gezien, zal dat eerst proberen.

Bedankt! :thumb:

Laatst bewerkt:
Heb je nu de diskette gebruikt of 1 van de bestanden gedownload?

Overigens gebeurt dat wel vaker dat ie bij de wizard geen bestanden kan vinden. Die staan in een andere map en dat snapt de wizard niet ofzoiets.

Als het goed is staat die netwerkkaart er nu weer tussen met een uitroepteken neem ik aan?
Wat je dan kan doen is weer op "eigenschappen" klikken en stuurprogramma bijwerken. Je krijgt dan wederom de wizard, alleen deze keer klik je op de onderste optie "Een lijst van alle stuurprogramma's op een specifieke locatie weergeven zodat u het gewenste stuurprgramma kunt selecteren"

Vervolgens kies je voor "Netwerkadapters" en daarna klik je weer op "diskette".
Blader nu naar de diskette toe, waarschijnlijk staat er op de diskette een map met de naam "drivers". Daar (of ergens anders) zal je 1 (of meerdere) .inf bestanden zien staan.
Klik die aan en daarna op volgende.
Dan krijg je waarschijnlijk een lijst met 1 (of meerdere) netwerkadapters. Kies daar de juiste op en klik weer op volgende.

Als dat niet lukt kan je altijd alnog dat bestand downloaden/installeren wat ik je hiervoor heb genoemd.

Wederom succes!

Jordi

edit: Het juiste .inf bestand wil ook nog wel eens in een map genaamd naar het besturingssysteem staan. Dus zoek ook even naar een map win98 ofzoiets.

Laatst bewerkt:
Het is gelukt!:)
Heel erg bedankt:thumb:

ik heb gewoon het bestand gedownload en die er overheen gegooid, dan komt er weliswaar een andere adapternaam te staan maar het doet het allemaal wel, nogmaals, heel erg bedankt! :thumb:

Lasse

Laatst bewerkt:
mooi zo en graag gedaan!

Verander je de status nog even naar "opgelost"?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan