netwerk instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

angelawitkamp

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2003
Hallo,

Ik heb sinds wij nieuw internet hebben via tiscali al enige malen geprobeerd via de windows wizzard een thuisnetwerk in te stellen. Dit lukt echter niet en ik vroeg me af of iemand weet wat er verkeerd gaat.

Wij hebben 4MB Adsl van tiscali. Beide computers zijn direct verbonden met de modem. De modem is een zyxel prestige 2602H-61. Beide gebruiken we windows xp. Volgens zyxel kan de modem worden gebruikt als router maar hoe is dus niet echt duidelijk. Ik gebruik Norton Internet security en mijn vriend gebruikt geen firewall. Als ik de wizzard uitvoer dan krijg ik een melding bij de 2e pc dat er een onbekende fout is opgetreden.
Ik hoop dat iemand de oplossing weet en alvast bedankt.

Angela

heb je een static ip adres aan biede pc gegeven zoals.
1set pc
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.xxx
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.254
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254

2de pc
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.mmm
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.254
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254

herkent alle 2 pc de modem?
kun je de modem pingen...... hoe moet je dat doen.. ga naar uitvoeren en type cmd geef enter
type ping 192.168.1.254 in het geval dat de modem/router heeft deze instelling.

je kunt ook in plaats van PING een andere command geven zoals ipconfig /all....tussen ipconfig en slash zit een spatie. je kunt met deze commando de instellingen van de pc en de verbindig bekijken.

xxx is een nummer tussen 100 en 150 volgens me in Tiscali.... mmm is een ander nummer .ook tussen die getalen..
dus de een pc moet 140 en de anndere 145.
hoop ik dat helpt :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan