Netwerk instellingen -backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

ermeel

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Morgen gaat bij mij XP Home eraf, en er ook weer netjes op.
Maar voor dat het zover is zou ik graag de instellingen die ik heb van het netwerk met een Win98 PC graag veilig stellen.
Nu loopt alles namelijk wat dat betreft ok.
Werk met een sitecom router DC202 en die zit tussen een cornerstone modem van chello, en beide pc's.

Betreft het een eenvoudige aktie als 'mapje kopieren'? Zal wel niet!
Graag advies!

Volgens mij wil dat niet. Als xp eraf gaat en daarna er weer op dan zul je toch weer handmatig de instellingen moeten maken voor het netwerk.
Maar misschien zijn er andere lezers die wel een oplossing weten.

Routerinstellingen kan je meestal opslaan, maar als je DHCP z'n gang liet gaan is het achteraf eenvoudig weer in te stellen. Alles automatisch krijgen van de router, en die misschien automatisch van de modem (indien van toepassing).
Volledige netwerkinstellingen opslaan kan niet, denk ik. Maar XP is nogal -hoe moet ik het zeggen- 'makkelijk' in die dingen.
Als dat voor jou niet zo is, laat maar iets weten.
Het register exporteren en later weer importeren is ook een mogelijkheid. (als je toch identiek hetzelfde OS er terug op wilt, waarschijnlijk met dezelfde programma's; en als dat niet is laat je het register opkuisen na de install).

Xp wordt geinstalleerd, de router niet !
Dus zolang de router niet wordt gereset, blijft alles werken.
Zeker als de hardware in je pc (netwerkkaart) niet wijzigd.
Ip, dns enzo automatisch ontvangen van router.
De router ontvangt alles aut. van chello.

Wel je gegevens van je email-account, login naam, en password onthouden.

Tip voor als je toch een "backup" wilt:
Maak screenshots van hetgeen je wilt bewaren en print ze (full-color) uit !
Dan kun je naderhand alles weer instellen.

Denk ook om de share-names van je schijven, en de sharenaam van je printer en de naam van de werkgroep / naam van de computer.
ALs die maar 1 leesteken wijzigen, kan je netwerk problemen krijgen.

netwerk/backup -screenshot

Dat van die screenshot lijkt me geen overbodige luxe, dus dat gaan we maar even doen.
En ik laat morgen weten of eea (automatisch? door router) weer in orde gebracht is.
allemaal bedankt zo laat op de avond!
robert

Afsluitend

Heeft te lang geduurd voordat ik hier de afloop bekend maak..
Ik heb me inderdaad meer druk gemaakt dan nodig, enkelen hadden dit al gesuggereerd: Na de herinstallatie van XP en het aanhouden van de router bleek alles in orde.
Ik hoefde niets opnieuw in te stellen.

nogmaals dank voor jullie hulp
robert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan