Netwerk instellingen - geen internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter BLvB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BLvB

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2006
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een probleem met het maken van verbinding met internet. Via mijn pc kan ik niet meer op internet. De status LAN-verbinding geeft aan "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden".

Het vreemde is dat ik wel op internet kan via mijn laptop (zowel met netwerkkabel als wireless) en ook via de Mac van mijn vriendin (via netwerkkabel). Er is dus waarschijnlijk iets mis met de instellingen op mijn pc, maar ik kan nog niet vinden wat het is.

Mijn pc is aangesloten op het modem (Speedtouch 716) met een netwerkkabel. De TCP/IP instellingen staan op Automatisch IP adres verkrijgen en bij de DNS servers heb ik de Speedlinq (onze internet provider) DNS nummers ingevuld. Ik gebruik Windows XP.

Ik heb al geprobeerd een ander portje in het modem te gebruiken en de DNS servers op automatisch te zetten, maar dat helpt niet. Al ik een vast IP adres invul, wijzigt de status LAN-verbinding in "Verbonden", maar ik kan nog steeds geen enkele website openen in mijn browser. :confused:

Wie kan mij hierbij helpen? Alvast bedankt.

Groeten, Brian

Download hier WinSockFix; helpt vaak in dit soort situaties. Gewoon de .exe uitvoeren en op 'fix' klikken, en daarna nog even rebooten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan